کیفیت هوای اراک در شرایط ناسالم قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک در روز شنبه در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفیت هوا، میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در صبح روز شنبه در کلانشهر اراک به ۴۲ میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.
وی بیان کرد: استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است و روز جمعه نیز شاخص کیفیت هوای اراک به ۱۰۲ رسید که از نظر کیفی شرایط هوای این شهر برای مردم ناسالم بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به دلیل ریز بودن بیش از حد، با نفوذ در دستگاه تنفسی در بخش های انتهایی آن می نشیند و استنشاق مستمر و طولانی مدت آن برای سلامت زیان دارد.
ابراهیمی کارنامی، به گروه های حساس جمعیتی نظیر کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی توصیه کرد از حضور در فضاهای آزاد و پرتردد شهر به جز موارد اضطراری خودداری کنند.
کلانشهر اراک در هفته گذشته پنج روز ناسالم را گذران کرد.
اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده و سال گذشته نیز ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.