بیش از ۷۰ درصد اعضای انجمن ام اس استان مرکزی را بانوان تشکیل می دهند

مدیر عامل انجمن بیماران ام اس استان مرکزی گفت:۷۰ درصد از یکهزار و ۵۰۰ نفر عضو سازمان یافته این انجمن را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، غلامعباس امیری عصر پنجشنبه درحاشیه جشنواره غذای افطار به نفع بیماران ام اس در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین سنی شیوع این بیماری در افراد بین ۱۸ تا ۳۵ سال است .
وی اضافه کرد: سطح پراکندگی این بیماری خاص در استان مرکزی به صورت یکسان است و نمی توان تعداد واحدی برای یک شهرستان مشخص کرد.
وی، پرداخت فرانشیز بالا برای خرید داروهای خارجی، بیکاری و عدم استفاده از بیمه بازنشستگی را از جمله مهم ترین مشکلات بیماران خاص عنوان و تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد این بیماران از داروهای ایرانی استفاده می کنند که با تلاش مسئولان ذیربط در حوزه تامین داروی ایرانی مشکلی وجود ندارد.
امیری بیان کرد: در ماه مبارک رمضان جهت رفع نیازهای بیماران ام اس و کمک به سبد غذایی آنها جشنواره خیریه غذا (افطار) به کمک یکی از بیماران به صورت خودجوش و با تلاش های وی در موزه مفاخر اراک برگزار شده که فردا شب نیز ادامه دارد.
امیری خاطرنشان کرد: همچنین تمامی افراد می توانند کمک های نقدی خود را جهت کمک به افراد مبتلا به این بیماری خاص به شماره حساب ۰۲۰۵۶۰۸۰۰۹۰۰۱ بانک ملّی (انجمن حمایت از بیماران ام اس) واریز کنند.
ام اس نوعی بیماری التهابی مزمن، ناتوان کننده و اغلب پیشرونده در سیستم اعصاب مرکزی است که منجر به از بین رفتن پوشش میلین تارهای عصبی می شود و به تدریج می تواند باعث اختلال در انتقال پیام های عصبی بین مغز و سایر قسمت های بدن شود که وجود چنین شرایطی تحلیل غیرقابل برگشت اعصاب را به دنبال دارد و همچنین بیماران مبتلا به موارد شدید، توانایی راه رفتن و تکلم خود را از دست می دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.