جامعه فرهنگی و هنری نقش محوری در سنگر مبارزه با تهدید نرم دشمن دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جامعه فرهنگی و هنری نقش محوری در سنگر مبارزه با تهدیدهای نرم دشمنان نظام دارند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مهدی حقیقی روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای شهر، شهرداری وهنرمندان ساوجی افزود: حمایت از عرصه فرهنگ و هنر به منظور تقویت راهبری زیرساختی توسعه کشور ضروری است.
وی ادامه داد: جبهه فرهنگی کشور نیازمند تفکر اخلاق مدار و ارزشی است چرا که اخلاص در نیت و اعتقاد قلبی و عملی به آموزه های اسلام و انقلاب، توسعه فرهنگی و اسلامی را تثبیت می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: راهکار مقتدرانه در مقابله با جبهه جنگ نرم، استفاده از ابزار فرهنگی و خلاقیت هنرمند متعهد و ارزشی است.
وی عنوان کرد: برگزاری دومین جشنواره تئاتر منطقه ای دفاع مقدس و موسیقی مقاومت با عنوان حماسه ماندگار در ساوه افتخاری برای کشور و استان مرکزی است که به زودی برنامه های مقدماتی آن آغاز می شود.
حقیقی بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه به عنوان همکاران فرهنگی در مدیریت شهری، همچون گذشته با حمایت خود از هنرمندان متعهد و ولایتمدار باید در راستای ارتقای فرهنگی شهرستان ساوه تلاش کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به هنرمندان عرصه تئاتر و نمایش نیز گفت: اولین عنصر اصلی یک هنرمند متعهد اخلاق مداری و جذب مخاطب است.
حقیقی گفت: تولید محتوای فرهنگی با استفاده از زبان فرهنگ و هنر روز، نیاز کشور است و هنرمندان با ابتکار و سعه صدر باید پاسدار حرمت عرصه هنر و فرهنگ این مرز و بوم باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: شهرستان ساوه سال ها از نعمت سینما بی بهره بود و با دستور مقامات عالی و سیاست کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ساوه راه اندازی شد که هنرمندان باید از آن حمایت کنند.
حقیقی افزود: شهرستان ساوه ۵۴۰ نفر از مفاخر و بزرگان عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ادبی را به عنوان سرمایه معنوی فرهنگی و معنوی در اختیار دارد که باید از این ظرفیت بهترین بهره را برای تولید محتوای فرهنگی ببرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استان مرکزی گفت: هنر فرصتی بکر و تکرار نشدنی برای معرفی ارزش های نظام و انقلاب است که هنرمندان باید قدردان آن باشند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: سالن سلمان ساوجی این شهرستان با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر از امکانات استاندارد و مناسب برای فعالیت های فرهنگی است که پس ۲۰ سال با استقرار سینما در آن ، بار دیگر کانون علاقه مندان و اهالی فرهنگ و هنر شده است.
حسین محمودی فر ادامه داد: تجهیز این سالن با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری و بهره گیری از منابع مالی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار است و در صورت تامین اعتبار، هنرمندان تئاتر می توانند تولیدات خود را برای علاقه مندان به نمایش بگذارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر یکروزه خود به ساوه با حضور در منزل اکبری ساوجی نویسنده آثار منتخب معنوی و ادبی از تلاش های و فعالیت های این هنرمند تجلیل و قدردانی کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.