نشست مدیرکل صدا و سیمای استان با بانوان فرهنگی استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک حمید قربانی‌جم ظهر امروز در نشست با بانوان فرهنگی استان با محوریت نقش رسانه در تحکیم عفاف و حجاب اظهار داشت: برنامه‌های تهیه شده در صدا و سیما در معرض داوری مخاطبان قرار دارد، به همین دلیل رسانه ملی و رسانه‌های استانی از ارائه آمار اشتباه به مخاطبان پرهیز می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر در کار رسانه فاکتور هنر استفاده نشود، آن کار تاثیر‌گذار نخواهد بود، اظهار کرد: مولفه عفاف و حجاب در سنوات گذشته مورد غفلت واقع شده است و در این راستا این مهم باید در قالب هنر ارائه شود تا ماندگار بماند.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی تصریح کرد: کلیپ‌ها، مستندها و بسته‌های فرهنگی که در حوزه عفاف و حجاب تولید می‌شوند، باید خوش‌ریتم باشند تا مخاطبان را جذب کند.

به گفته وی؛ برنامه‌های مکث و خانه آفتابی در سیما و تلنگر در رادیو از جمله اقداماتی است که با رعایت تنوع و جذب مخاطب در این حوزه تولید شده است.

قربانی‌جم بر لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای در مخاطبان تأکید کرد و عنوان داشت: با افزایش سطح سواد رسانه‌ای مخاطبان می‌توانیم اهداف و شیوه‌های تبلیغ را در رسانه به درستی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما علی‌رغم مشکلات مالی، خود را به ایجاد شبکه‌های متعدد در راستای پاسخگویی به نیاز مخاطبان موظف کرده و تاکنون در این عرصه موفق عمل کرده است، اظهار داشت: صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی باید اشتباهات خود را به حداقل برساند، چرا که بیش از ۷۵ درصد از هم استانی‌ها مخاطب این شبکه هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰ چهره قرآنی در سیمای آفتاب معرفی شده‌اند، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین رویکردهای صدا و سیمای استان در سال جاری است که به صورت جدی دنبال خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی سالم از دغدغه فعالان عرصه فرهنگی از جمله صدا و سیما است، تصریح کرد: ماهواره، اعتیاد، طلاق و عفاف و حجاب فارغ از وجه ظاهری در اولویت برنامه‌سازی‌های این سازمان قرار دارد.

قربانی‌جم بیان کرد: نیاز، میل و مصلحت سه مولفه در برنامه ‌سازی به شمار می‌رود و رسانه استانی به هیچ وجه در پیگیری مطالبات مردم کوتاه نخواهد کرد.

وی خواستار آن شد چهره‌های موفق و الگوهای برتر در عفاف و حجاب و همچنین مجریان کارشناس در حوزه‌های مختلف به صدا و سیمای استان معرفی شوند.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930419000663#sthash.iGiL7Whf.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.