برون سپاری خدمات درون شهری سبب تقویت روابط بین مردم و شهرداری می‌شود

شهردار اراک گفت: برون سپاری خدمات درون شهری و حذف ترددهای غیرضروری در زمینه تکریم ارباب رجوع و تبدیل شهرداری به یک نهاد فرهنگی از یک نهاد صرفاً خدماتی سبب تقویت روابط بین مردم و مسؤولان شهری می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد ابراهیم عباسی ظهر دیروز در همایش شهرداران استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری کلانشهر اراک در سال گذشته اظهار داشت: شهرداری با توجه به دارا بودن امکانات و منابع محدود در سال گذشته ساخت تقاطع غیر همسطح شهید فتحی، فتاحی و امیری را به عنوان مهم‌ترین طرح‌های خود انجام داده که در کاهش بار ترافیکی و رفع مشکلات شهروندان تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: بهره‌برداری از مجتمع اداری، تجاری و پارکینگ خدماتی خاتم (ص)، بهره‌برداری از مجتمع تجاری گلستان، بهسازی آرامستان قدیمی و اجرای ۱۷ هزار متر مربع جدول‌گذاری و بهسازی پیاده‌روها نیز در سال گذشته به اجرا در آمده است که تمامی این اقدامات مرهون تعامل و هم‌افزایی و وجود یک مدیریت جامع شهری در کلانشهر اراک است.

شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: شهرداری در زمینه ارائه خدمات به شهروندان از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد و برای امسال نیز ساخت تقاطع‌های غیر همسطح امام حسن (ع)، شهید احمدی، شهید نبیری، میدان ورزش و شریعتی و ساخت شهرک پردیس خودرو را در اولویت و دستور کار دارد و روند اجرای این طرح‌ها با همکاری و مساعدت شهروندان تسریع خواهد شد.

عباسی با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش‌ها به منظور بحث، تبادل نظر و رفع مشکلات در شهرستان‌های استان مرکزی ادامه داد: هم اکنون شهرداری‌ها با مشکلات بسیار زیادی درگیر هستند که مهم‌ترین این مشکلات نبود درآمد پایدار شهری است و باید در زمینه رفع این مشکل برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی مدون و هدفمند به یک مدیریت جامع شهری و به دنبال آن توسعه شهری دست پیدا کنیم که در این راستا تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های همسو با شهرداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار کلانشهر اراک گفت: برگزاری این همایش در بازه زمانی هر ۳ ماه یک‌بار باید دنبال شود تا طی برگزاری این نشست‌ها مشکلات و مسائل موجود در شهرداری‌های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای رفع آن ارائه شود.

عباسی بیان داشت: شهرداری کلانشهر اراک علاوه بر رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای شهر، افزایش و توسعه فضای سبز شهری را با اختصاص ۴۰ درصد فضای شهری به فضای سبز انجام داده که توسعه فضای سبز گامی بسیار مهم در زمینه کاهش آلودگی هوای این شهر است.

وی اظهار کرد: استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و آبیاری زیر سطحی در ۲۲۰ هکتار، پایش تصویری و هوشمندسازی ترافیک، شناسنامه‌دار کردن ۱۰ هزار درخت در سطح شهر اراک از دیگر اقدامات شهرداری بوده که رضایتمندی شهروندان را نیز به همراه داشته است.

شهردار کلانشهر اراک با اشاره به اقدام دیگر شهرداری در زمینه تکریم ارباب رجوع و اقدامات فرهنگی در سطح شهر اراک افزود: برون سپاری خدمات درون شهری و حذف ترددهای غیرضروری درون شهری در زمینه تکریم ارباب رجوع و تبدیل شهرداری به یک نهاد فرهنگی از یک نهاد صرفاً خدماتی سبب تقویت روابط بین مردم و مسؤولان شهری شده است.

عباسی تصریح کرد: شهرداری در زمینه رشد و توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و پهلوانی نیز برنامه‌های بسیار خوبی را انجام داده و رشد و توسعه ورزش در راستای افزایش سلامت شهروندان را نیز در دستور کار دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.