درخواست وام از بانک‌های استان مرکزی به زندانیان جرائم غیرعمد

مدیرعامل ستاد دیه استان مرکزی گفت: بنابر آئین‌نامه مصوب هیئت وزیران و باتوجه به شرایط خاص زندانیان جرائم غیرعمد، بانک‌های استان باید با زندانیانی که واجدالشرایط دریافت وام هستند همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، اسماعیل جمیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به پرداخت وام به زندانیان اظهار داشت: باتوجه به شرایط زندانیان جرائم غیرعمدی که تقاضای وام دارند، این افراد توان تامین وثائق بانکی را ندارند و بانک‌ها باید همکاری لازم با آنها را داشته باشند.

وی افزود: بنابر نشست مشترکی که در سال ۹۴ اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان مرکزی با مدیران عامل بانک‌های استان داشتند، باطرح مشکلات متعدد زندانیان جرائم غیرعمد که واجدالشرایط استفاده از تسهیلات بانکی هستند از مسئولان بانک‌ها خواسته شد تا با درنظر گرفتن وضعیت خاص محکومان بدهکار شرایط آسان‌تری را برای این قشر فراهم نمایند.

مدیرعامل ستاد دیه استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۹۴ از سوی ستاد دیه استان، ۷۳ نفر محکوم بدهکار واجدالشرایط استفاده از وام به بانک‌های عامل معرفی شدند که تنها ۲۹ نفر از معرفی شدگان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که این امر نشان‌دهنده عدم توانایی در سپردن ضمانت و سخت‌گیری بعضی از بانک‌ها در ارائه خدمات است.

جمیاری خاطرنشان کرد: مشکلات دیگری نیز در این وجود دارد که از جمله آنها، طولانی بودن پروسه پرداخت، کسر کارمزد از وام و یا کسر آن در قسط نخست و عدم تنفس در بازپرداخت اقساط است.

وی بیان داشت: امید ما براین است که بانک‌های عامل باتوجه به آئین‌نامه مصوب هیئت وزیران که مبنی‌بر اعطاء وام پس از معرفی مددجویان و تکمیل پرونده در سه روز کاری، تقسیم کارمزد به تعداد اقساط و شروع باز پرداخت اقساط پس از پنج ماه از آزادی مددجو است، همکاری لازم در آزادسازی این زندانیان داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.