جذب مشارکت‌های مردمی مهم‌ترین اولویت محیط زیست استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: رویکرد اصلی برنامه‌های سازمان، آموزش و آگاهی‌رسانی بوده و اعتقاد ما این است که حفظ محیط زیست ممکن نیست مگر با جذب مشارکت‌های مردمی بنابراین برنامه‌های آموزشی در اولویت‌کاری سازمان محیط زیست قرار دارد.

به گزارش اخبار رزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه از میان ۲۰ هزار و ۵۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه مرکزی، ۹۰ اثر تایید نهایی و به مرحله اکران راه یافتند اظهار داشت: این جشنواره‌ها که با هدف بکارگیری ابزار مختلف در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شوند از میان آثار ارسال شده از ۴۰ کشور جهان به دبیرخانه مرکزی ۹۰ اثر به تایید نهایی رسیده و اکران می‌شوند.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره‌ و اقدامات مشابه، بکارگیری ابزار مختلف به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و از آنجایی که هنر یکی از زبان‌ها و روش‌هایی است که روی مخاطب اثرگذاری ویژه‌ای دارد از این‌رو هنر به خدمت گرفته شد تا با استفاده از توان خود در بهبود وضعیت زیست محیطی تلاش کند که خوشبختانه با استقبال خوبی روبرو شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: آثار ارسالی به‌صورت همزمان در این جشنواره‌ها در تمامی مراکز استان‌ها اکران شده و استان مرکزی خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های ارشاد، آموزش و پرورش، مخابرات، محیط زیست، استانداری یکی از استان‌های پیشرو بوده است.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: استقبال تشکل‌های مردم‌نهاد بسیار خوب بوده و اکران آن در دو سالن آئینه و ستارگان در اراک انجام می‌شود و در کنار آن به‌منظور ایجاد فرصتی برای هنرمندان استانی که بتوانند آثار خود را عرضه کنند و مورد تقدیر واقع شوند برنامه جمعی هنرهای تجسمی را تهیه کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: این برنامه شامل عکس، پوستر و کاریکاتور بوده که امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره در هریک از گروه‌های سه گانه عکس، پوستر و کاریکاتور سه اثر برتر انتخاب و از صاحبان این آثار تقدیر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این راستا دو اثر قابل تقدیر نیز انتخاب شد و در مجموع از پنج اثر تقدیر به عمل می‌آید.

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: شهر اراک متاسفانه یکی از هشت کلان‌شهر آلوده کشور به‌لحاظ آلودگی هوا است بنابراین در این کلان‌شهر جذب مشارکت مردمی بیشتر بوده و در سال‌های اخیر هوشیارسازی اجتماعی خوبی انجام شده و جای بسی خوشحالی است که شاهد مطالبه‌گری مردم این شهر هستیم.

وی افزود: سوالات مردم از چگونگی وضع هوا، محیط زیست، آب و خاک نشان از حساسیت آنها به این مسائل است‌ و وظیفه این مجموعه آمادگی هرگونه انتقادپذیری و پیشنهاد پذیری وسیع‌تر از ظرفیت اندیشه عمومی برای بهبود وضعیت محیط زیست را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: استقبال گسترده امسال هم سوی مردم و هم از سوی هنرمندان نشان‌دهنده‌ اقبال عمومی خوبی است که در بخش آموزشی می‌تواند بسیار اثرگذار واقع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: امیدواریم در راستای آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی سالانه شاهد برگزاری این جشنواره‌ها باشیم و درکنار آن بحث عکس، پوستر و کاریکاتور را نیز برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم بین هنرمندان سطح کشور داشته باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.