برگزاری آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم سبز در اراک

آئین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم سبز با موضوع دغدغه های زیست محیطی و معرفی برگزیدگان جشنواره استانی هنرهای تجسمی حوزه محیط زیست در اراک برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در این آئین که شامگاه پنجشنبه در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد، گفت: جشنواره بین المللی فیلم سبز پس از یک وقفه ده ساله فعالیت مجدد خود را در سال جاری کلید زد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: هزار و ۵۰۰ اثر از سراسر کشور و ۴۱ کشور جهان به دبیرخانه مرکزی واقع در تهران رسید که از این تعداد ۹۰ اثر از ۳۵ کشور جهان توسط داوران جشنواره برای اکران در مراکز استان های کشور برگزیده شد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: فیلم های برگزیده در دو سالن اراک اکران شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت و براساس گزارشات رسیده استان مرکزی در بین سایر استان ها از لحاظ کیفیت و کمیت برگزاری جشنواره فیلم سبز در رتبه برتر قرار گرفته است.

ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: براساس پیشنهاد هیئت اجرایی جشنواره در استان مرکزی و با هدف استفاده هنرمندان از این فرصت، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در سه رشته کاریکاتور، عکس و پوستر به عنوان برنامه جنبی جشنواره در دستور کار قرار گرفت که مورد استقبال هنرمندان استان واقع شد.

هنر عرصه ای تاثیرگذار در حفظ محیط زیست است

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه فیلم های اکران شده جشنواره پیام های آموزشی به همراه داشتند افزود: بر این باوریم که حفظ محیط زیست ممکن نیست مگر با مشارکت های مردمی که این مشارکت ها نیازمند اطلاع رسانی، آموزش و تنویر افکار عمومی است.

ابراهیمی کارنامی اضافه کرد: یکی از راهکارهای اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی، صحبت با زبان هنر است و زبان هنر می تواند بسیاری از مفاهیم را در جامعه به خوبی منتقل کند.

در ادامه این آئین حمید عبدالحمیدی، مدیر خانه سینمای جوان استان مرکزی و دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی گفت: جشنواره استانی هنرهای تجسمی در سه رشته کاریکاتور، عکس و پوستر به عنوان برنامه جنبی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز برگزار شد.

وی اظهار داشت: در بخش جنبی جشنواره ۴۱۰ اثر شامل ۳۵۰ عکس از ۳۹ عکاس، ۲۵ پوستر از ۹هنرمند گرافیست و ۲۵ اثر کاریکارتور از هفت هنرمند کاریکاتوریست به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد ۵۸ اثر در سه رشته برگزیده شدند.

عبدالحمیدی اظهار داشت: در جشنواره هنرهای تجسمی از هر بخش سه اثر به عنوان آثار برگزیده و دو اثر قابل تقدیر انتخاب شدند که در این مراسم با اهدای لوح و تندیس از خلق کنندگان آثار تجلیل می شود.

مسائل محیط زیست از دغدغه های جوانان است

در بخش دیگر این آئین عزیز فیلی، معاون عمرانی استاندار مرکزی نیز گفت: دولت به مسائل محیط زیست توجه ویژه دارد و در چند سال اخیر در حوزه محیط زیست در راستای حفظ و حراست اقدامات موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حفظ محیط زیست برای نسل آینده مسئول هستیم گفت: هنر با محیط زیست تلفیق یافته و حفظ محیط زیست از چنان اهمیتی برخوردار است که با نام این جشنواره متکی بر هنر و با دغدغه های محیط زیست در کشور مطرح می شود.

فیلی تصریح کرد: با زبان هنر بهتر می توانیم مفاهیم اجتماعی و نیازها و دغدغه ها را مطرح کنیم چراکه دغدغه های حفظ محیط زیست و سالم سازی فضای زندگی در وجود نسل جوان مشهود است.

گفتنی است در پایان از برگزیدگان جشنواره استانی هنرهای تجسمی و دستگاه هایی که در برپایی جشنواره فیلم سبز در استان مرکزی همکاری داشتند با اهدای لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.