ملکی: توجه به امور عمرانی بدون دغدغه اعتقادی دردی را دوا نمی‌کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به نگرانی‌های رهبری درباره مسائل فرهنگی تصریح کرد: توجه به امور عمرانی و آبادانی مهم است اما کافی نیست امور عمرانی در جهت رفاه حال شهروندان است اما اگر برای هویت دینی، ملی و اعتقادی جوان کاری نکنیم پرداختن به امور عمرانی دردی از جامعه دوا نخواهد کرد.
به‌ گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سعید ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی رؤسای ادارات شهرستان‌ها، سمن‌ها و شورای عالی بسیج ورزشکاران استان مرکزی که با حضور دکتر امینی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد گفت: در سال ۹۵ برنامه‌های تعریف شده این اداره محوریت فرهنگی دارد.
وی با اشاره به نگرانی‌های رهبری درباره مسائل فرهنگی تصریح کرد: فرمایشات معظم‌له، مدیران حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را ملزم می‌کند نسبت به این نگرانی‌ها تأمل بیشتری داشته باشند توجه به امور عمرانی و آبادانی مهم است اما کافی نیست امور عمرانی در جهت رفاه حال شهروندان است اما اگر برای هویت دینی، ملی و اعتقادی جوان کاری نکنیم پرداختن به امور عمرانی و … دردی از جامعه دوا نخواهد کرد.
این مقام مسئول از توسعه فعالیت نوجوانان و جوانان در شبکه‌های اجتماعی و … ابراز نارضایتی کرد و افزود: اگر جوانی غرق در مباحث مبتذل فضای مجازی شود اسیر بی‌هویتی و بی‌ثباتی در شاخصه‌های مهم رفتاری، اخلاقی و اعتقادی و … خواهد شد، انجام برنامه‌های کاربردی و اثرگذار و جذاب باید جوان ایرانی را به سمت حفظ هویت ملی و دینی هدایت کند.
وی در ادامه سخنان خود به اردوی راهیان نور رؤسای ادارات شهرستان‌های استان مرکزی اشاره کرد و با بیان اینکه علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی غرب یکی از اهداف این اردو، معرفتی بود، گفت: عقد تفاهم‌نامه فرهنگی بین اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تحت عنوان توسعه منش پهلوانی از دیگر برکات این سفر بود.
ملکی با اشاره به برگزاری محفل قرآنی ۱۰۰۱ حافظ شهرستان خمین تصریح کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی – ورزشی با محوریت ورزش‌های بومی و محلی تحت عنوان«برکت»در روستای محمدیه خمین از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
به گزارش ایکنا؛ علی ذوالفقاری مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این سازمان به طور رسمی فعالیت خود را از سال ۸۹ آغاز کرده و در حال حاضر بیش از ۴هزار ورزشکار استان عضو این سازمان هستند.
وی با اشاره به ساماندهی ۶۸ حلقه‌ صالحین و برگزاری کلاس‌های درس اخلاق و رابطه اسلامی ابراز کرد :برگزاری همایش تجلیل از ورزشکاران و پهلوانان استان در ۱۷ شوال، اردوهای زیارتی و سیاحتی، اعزام نخبگان جوان به اردوی راهیان‌نور، برگزاری کلاس‌های آموزش دفاعی، یادواره شهدای ورزشکار در زرندیه، همایش‌های مختلف با موضوعات متنوع، برنامه‌های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، حفظ قرآن کریم در قالب ۳۰۰ حلقه صالحین، آموزش روخوانی و روان‌خوانی کلام وحی ویژه ۲هزار و سیصد نفر، دیدار با خانواده معظم شهدای ورزشکار و حضور خانواده‌های معظم شهدای حرم مسلمی و زهره‌وند در یادواره شهدای شهرری از جمله برنامه‌های در دستور کار سال ۹۵ است.
به‌گزارش ایکنا؛ آجرلو، عضو شورای اسلامی اراک نیز گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۶۳ که رئیس‌جمهور ایران بودند مسئولان را نسبت به شبیه‌خون فرهنگی هشدار دادند در آن دوران شاید تنها اندک شماری از مسئولان دغدغه این امر را پیدا کردند، امروز با توجه به هجمه سنگین دشمن همگی در برابر این مشکل فرهنگی مسئول هستیم و نمی‌توان حل این مباحث فرهنگی را تنها به دستگاه خاصی محدود کرد.
وی با اشاره به اینکه حضور جوانان در جبهه مقاومت و قرار گرفتن در صف سربازان مدافعان حرم نشان از روح بلند جوانان غیرتمند ایران اسلامی دارد، اظهار کرد: گاهی مردم گمان می‌کنند فرماندهان جوان و شجاع تنها در دوران دفاع مقدس حضور داشتند اما امروز ثبت‌نام ۶۰۰ نفر از جوانان بسیجی و غیربسیجی حاکی از غنی بودن فرهنگ دینی و اسلامی دارد.
آجرلو ایران را دارای قدمتی ۵هزار ساله ملی و ۱۴۰۰ ساله اسلامی خواند و تصریح کرد: ایران با چنین پیشینه‌ای هیچگاه اسیر آمریکا نخواهد شد، ما دارای هویت و تمدن غنی هستیم که با استفاده از ظرفیت‌ها خواهیم توانست این فرهنگ را به دیگر کشورها صادر کنیم.
وی بابیان اینکه هرچه از پایتخت به سمت مرزها پیش می‌رویم بیشتر شاهد ثبات فرهنگی هستیم، اظهار کرد: ایران اسلامی دارای فرهنگ جوانمردی، حریت و استقلال است، باید درصدد باشیم تا این محورها را جامه عمل بپوشانیم.
آجرلو، ایران اسلامی را ام‌القرای جهان اسلام دانست و اضافه کرد: ما با استفاده از این پتانسیل مبانی غنی ملی و دینی خود را به منصه ظهور می‌رسانیم، امروز تأثیرگذاری ایران در منطقه و جهان بین‌الملل بر کسی پوشیده نیست.
به‌گزارش ایکنا؛ مرتضی امیدی معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه از ۲۷ تا دوم خرداد با نام هفته جوان نامگذاری شده است استان مرکزی ۱۵۰ برنامه فرهنگی – ورزشی را در دستور کار خود قرار داده است.
به‌گزارش ایکنا؛ مسعود امینی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با شنیدن اظهارات مدیران مسئول سمن‌ها گفت: جوانان باید همواره به تحلیل خلق و خوی و رفتار امام(ره) پرداخته و از لحظه لحظه زندگی ایشان درس بگیرند، همانطور که تحلیل‌گران حاذق در جای جای جهان رساله دکترای خود را بر محور تحلیل شخصیتی معمار کبیر انقلاب و اثرگذاری آن‌حضرت در پیروزی انقلاب انتخاب می‌کنند.
وی در پاسخ به یکی از حاضران که مطرح کرد؛ ۹۰ درصد فدراسیون‌های ما نیاز به خانه تکانی دارند، گفت: ما هرساله ۷۰۰ نفر از ورزشکاران را به کشورهای مختلف برای برگزاری اردو و شرکت در مسابقات مختلف اعزام می‌کنیم، اما از این تعداد تنها ۳۰ نفر دچار مشکلاتی نظیر دوپینگ می‌شوند، این امر حاکی از این است که مسئولان در هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها از نظارت خوبی در حوزه رفتاری و اخلاقی برخوردارند.
امینی برگزاری یادواره شهدای ورزشکار را عاملی در راستای عطرآگین کردن فضای فرهنگی این وزارتخانه دانست و اضافه کرد: عقد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مهمی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش ما را به اهداف مهمی که در حوزه جوانان در نظر داریم خواهد رساند، تقویت زیرساخت و تربیت دانش‌آموزان برای نسلی متعهد و متخصص وظیفه همگی ماست.
این مقام مسئول در پایان از تخصیص ۳درصد از کل درآمد ایجاد شده به کمیته فرهنگی فدراسیون‌ها خبر داد و اظهار کرد: این تخصیص اعتبار با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و اشاعه فرهنگ پهلوانی در جامعه انجام خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.