ابراهیمی: محوریت مجلس دهم اقتصاد و معیشت مردم است

منتخب مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: محوریت مجلس دهم باید اقتصاد و معیشت مردم باشد و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، علی ابراهیمی در اولین نشست مشترک با انجمن‌ها و تشکل‌های استان به منظور تعامل بیشتر و بحث و تبادل نظر در مورد مسائل اقتصادی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه وضعیت اقتصاد کشور بسیار اسفبار است که در این زمینه هم دولت و هم مجلس مقصر است.

وی با اشاره به عدم اجرای پنج برنامه پنج‌ساله تاکنون افزود: یا اینکه برنامه‌ها ایراد داشته‌اند که باید کارشناسانه رفع ایراد شوند و یا اینکه در این مدت باید دولت را موظف می‌کردیم در اجرای صحیح و درست برنامه‌ها گام بردارد.

منتخب مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید تلاش کنیم که از حالت شعار خارج شویم و به اقدام و عمل برسیم.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه ششم توسعه ادامه داد: باید در این مجلس و مجالس بعدی در زمینه اجرای این برنامه گام برداشته و مشکلات موجود با همکاری و تعامل بین دولت و مجلس رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای باید کنار گذاشته شود و محوریت مجلس دهم رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی و کشاورزی است، اما تاکنون نتوانسته سهم خود در بخش صنعت و کشاورزی را دریافت و به اقتصاد و معیشت مردم کمک کند.

منتخب مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل مجمع نمایندگان می‌تواند در زمینه رفع مشکلات در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف تاثیرگذار باشد، برگزاری این جلسات باید با برنامه محوری و بدون تشریفات انجام تا در زمینه رفع مشکلات گامی اساسی برداشته شود.

ابراهیمی با اشاره به فرصت چهار ساله‌ای که در اختیار نمایندگان این دوره از مجلس قرار گرفته، بیان داشت: نمایندگان مجلس نباید درگیر مسائل ریز اجرایی شوند، بلکه باید در زمینه رفع قوانین مزاحم و ناکارآمد برآیند تا بسیاری از مشکلات موجود مرتفع شود.

وی اظهار کرد: در زمینه صادرات تاکنون کج سلیقگی و محصولات بدون کیفیت تولید شده که نتوانسته در بازار جهانی سهمی را برای خود داشته باشد، باید در راستای تولید محصولات با کیفیت و دارای نشان خاص با جدیت بیشتری اقدام شود تا بتوانیم صادرات را توسعه دهیم.

منتخب مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس دهم علاوه بر اقتصاد و معیشت مردم باید به بحث کشاورزی نیز توجه شود، زیرا کشورهایی که در حال حاضر حرفی برای گفتن دارند اول به کشاورزی توجه داشته‌اند و بعد به مسائل دیگر پرداخته‌اند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید مطالبات به حق شهروندان را پیگیری کنند و با همدلی، تعامل و هم‌افزایی گامی تأثیرگذار در زمینه رفع مشکلات اقتصادی مردم بردارند، همچنین توجه به رفع مشکلات صنعتی و کشاورزی استان باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.