فعالیت ۴۲درصد جمعیت شاغل استان مرکزی در بخش صنعت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در میان بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات، بخش صنعت با ۴۲.۶درصد، بیشترین میزان جمعیت شاغل استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، ناصر شیخی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سهم اشتغال در سه بخش عمده اقتصادی استان، شامل بخش کشاورزی ۱۷.۲ درصد با ۸۴ هزار و ۳۵۹ نفر اشتغال، صنعت ۴۲.۶ درصد با ۱۷۱هزار و ۱۸۸ نفر و خدمات ۴۰.۱ درصد با ۱۵۵هزار و ۵۵۰ نفر شاغل اعلام کرد.

وی افزود: پس از صنعت، بخش خدمات ۴۰.۱ درصد، بیشترین میزان شاغلین استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان داشت: در حال حاضر جمعیت فعال استان مرکزی ۴۸۱هزار نفر هستند و شاخص نرخ بیکاری در استان تا پایان سال۹۴، ۷.۹ درصد است.

شیخی با اشاره به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در سال جاری از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: در سایه نام گذاری امسال، اقتصاد مقاومتی به عنوان خط مشی اساسی باید برای بسترسازی فضای کسب و کار و بالا بردن راندمان تولید و استفاده از ظرفیت های موجود باید مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با سیاست هایی که دولت در زمینه رفع مشکلات صنعت در دستور کار دارد پیش بینی می شود سال جاری واحدهای صنعتی بیش از ظرفیت کنونی از توان اسمی خود استفاده کنند و در نتیجه با جذب نیروی انسانی در اشتغال، نرخ بیکاری نیز در استان کاهش می یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان قطب چهارم صنعت کشور و قطب دوم صنایع مادر لقب گرفته است و به همین دلیل شرایط مناسبی از نظر ایجاد اشتغال در این استان فراهم است.

شیخی گفت: تا پایان سال ۹۴، چهار هزار و ۲۶۷ مجوز تاسیس واحدهای صنعتی و دو هزار و۹۱۱ پروانه بهره برداری صنعتی در استان مرکزی صادر شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با راه اندازی واحدهای در حال تاسیس، ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شود و در زمینه بهره برداری ها نیز ۱۰۷هزار نفر جذب بازار کار شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین تاکنون ۳۸۴ پروانه بهره برداری معدن در استان مرکزی صادر شده است که هم اکنون ۱۹هزار و ۴۰۱ نفر در این بخش اشتغال دارند.

شیخی تعداد بیمه شدگان استان مرکزی را ۲۹۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۹۹ هزار و۵۸۰ نفر بیمه شدگان اجباری را تشکیل می دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.