برگزاری مانور عملیاتی خروج قطار از ریل در اراک

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزین خشنودی پیش از ظهر امروز در مانور خروج قطار از ریل در ایستگاه راه‌آهن اراک اظهار داشت: برگزاری مانورها در راستای آمادگی و تمرین نیروهای اورژانس و امداد رسان بوده تا عملیات امداد و نجات در زمان وقوع حوادث ریلی به موقع انجام شود.

وی افزود: اگر زمانی حوادث ریلی در راه‌آهن رخ دهد بسیاری از مسیرها مسدود شده و سرعت عمل امدادرسانان پائین می‌آید و با برگزاری مانورهای عملیاتی برای سرعت عمل بخشیدن به نیروهای امدادی و آمادگی همیشگی آنها نقش موثری دارد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان‌مرکزی تصریح کرد: راه آهن اراک این مانور را به اورژانس‌ها گزارش داده تا سرعت عمل و آمادگی امدادرسانان را در مواقع حوادث ریلی ارزیابی کند.

خشنودی با اشاره به مشارکت در این مانور گفت: این عملیات تمرینی با مشارکت مدیریت بحران استانداری مرکزی، دانشکده علوم پزشکی و راه آهن اراک برگزار شده است.

وی افزود: حوزه اداره کل راه‌آهن شامل خطوط ریلی به طول ۴۲۶ کیلومتر در استان‌های قم، مرکزی و لرستان بوده که ۲۰ ایستگاه را پوشش می‌دهد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان‌مرکزی تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۶ حادثه خروج از ریل در استان رخ داد و در این راستا تصمیم گرفته شد تا با برگزاری مانور آمادگی امدادرسانان را بیشتر کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.