پارک بانوان از رویا تا واقعیت

پارک بانوان از رویا تا واقعیت، موفقیت یا شکست عنوان سرمقاله شماره ۴۴۹ هفته نامه مهتاب استان مرکزی است که به نیاز بانوان جهت بهره گیری از تجهیزات، امکانات ورزشی و غنی سازی اوقات فراغت زنان و دختران پرداخته است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، امیر مولوی نویسنده سر مقاله آورده است: توسعه و ساماندهی فضاهای سبز شهری در شرایط کنونی شهرهای ایران لازمه استراتژی جامعی است که بتواند راه کارهای لازم را در اختیار مدیران و مجریان شهری قرار داده که مبنای تصمیم ها و برنامه ریزی های آنها باشد اما در حالی که در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اراک، تخصیص زمین به کاربری فضای سبز بیش از آنکه ناشی از ضرورت های عملکردی باشد به عنوان مکمل شهر عمل نموده و جالب آنکه در بسیاری از موارد فضاهای سبز به کاربری های دیگر تغییر یافته است.
فضای سبز در شهرهای قرن ۲۱ سلامت اجتماعی، اکولوژیکی بالقوه و کیفیت زندگی را برای ساکنان شهرها پوشش می دهد که این فضاها باید جایی برای استراحت کردن، لذت بردن از تجربه شهری و مکانی برای اوقات فراغت و فعالیت های تفریحی باشد.
امروزه با اقدام مدیریت شهری و برخی شهرداری ها در احداث فضایی با عنوان پارک بانوان با دیوارکشی های بلند و خشن پیرامون یک محدوده در مجاورت محله ای مسکونی قابل تامل است که به قطع ارتباط ساکنان با فضای سبز شهری منجر شده است و از سوی دیگر وسعت فضای در نظر گرفته شده برای این طرح با نیازهای متنوع تفریحی، فرهنگی، ورزشی و فراغتی بانوان یک شهر چند صدهزار نفری تناسب نداشته و در عمل ناکارآمد خواهد بود.
این محدوده یک فضای سبز جنگلی است که فضای لازم برای احداث تاسیسات رفاهی، تفریحی و ورزشی را ندارد و ممکن است منجر به قتل عام تعدادی زیادی از درختان کهنسال شود و دیگر اینکه به دلیل همجواری با محله های مسکونی و وجود ساختمان های بلند مرتبه در حال افزایش در آینده با چالش جدی مواجه خواهیم شد.
اگر بپذیریم این پارک برای بانوان تمامی نقاط شهر یا حتی بخشی از محله های پیرامونی احداث شده اما نبود فضای پارکینگ خودرو و توقف ناگزیر در حاشیه بزرگراه جنوبی و بلوار شمالی پارک علاوه بر ایجاد مشکلات ترافیکی، زندگی ساکنان منطقه را مختل خواهد کرد.
این طرح در شرایطی با چنین مکان یابی در حال اجرا است که مجموعه های بزرگی مثل پارک کلاله، دره گردو، پارک شهید باهنر، زمین های واقع در انتهای خیابان مشهد و منطقه چقا از مجموعه کامل تری برخوردارند اما ظاهرا قرار است فقط گامی از سر رفع تکلیف در مقابل نیازهای فراغتی و تفریحی بانوان برداشته شود.
در این شرایط بهتر است شورای اسلامی شهر و شهرداری با همکاری تمامی دستگاه های مسئول و متولی در اندیشه احداث مجتمع های فرهنگی و تفریحی در مناطق مستعد پیرامونی از جمله اجرای طرح های مصوب دره گردو و ایجاد منطقه ویژه گردشگری در پارک کلاله، تخت سادات کرهرود، نظم آباد، پارک شهید باهنر و غیره باشد و نسبت به احداث مجموعه های ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در کنار پارک های بزرگ و توزیع متناسب آن در مناطق مختلف شهر اقدام کنند.
رتبه چهارم ایرانی ها در جراحی بینی، راه اندازی ۱۸ سامانه متنوع و جامع الکترونیکی و شهروند محور در حوزه راه و شهرسازی، تعاونی کارکنان پتروشیمی شازند در سکوی سوم قرار گرفت و آستانه علوی به قطب گردشگری استان مرکزی تبدیل می شود از دیگر عنوان های هفته نامه مهتاب استان مرکزی است.
هفته نامه مهتاب استان مرکزی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی علی محمدی منتشر می شود.

**** بیش از ۱۲۰ هزار نفر از ۱۴ نمایشگاه گل و گیاه شهرستان محلات پایتخت گل ایران بازدید کردند از عنوان های خبری شماره ۵۱۶ هفته نامه آوای وطن است گه به استقبال خوب مردم و برگزاری زمان مناسب نمایشگاه پرداخته است.
غلامعلی ابراهیمی مدیر عامل اتحادیه گل و گیاه شهرستان محلات گفت: این نمایشگاه با شرکت ۹۳ شرکت تولید کننده گل و گیاه خارجی در پایانه گل و گیاه شهرستان به صورت خودگردان و بدون کمک های مالی دولت برگزار شد.
عملیات اجرایی طرح کوره الیاف شیشه شرکت ساینای دلیجان آغاز شد، آغاز گلاب گیری همزمان با برداشت گل محمدی از مزارع نراق، از دیگر عنوان های خبری هفته نامه آوای وطن استان مرکزی است.
هفته نامه آوای وطن با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی فاطمه لطفی منتشر می شود.
۴۴ نشریه و ۹ پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.