بازگرداندن بیش از ۲۰ میلیون مترمربع از اراضی دولتی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری، افزود: اراضی ملی متعلق به بیت المال است؛ لذا حفظ حقوق بیت المال از اولویت ها بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۴۰ پرونده در این خصوص در دادگستری کل استان مورد بررسی قرار گرفته است، ابراز کرد: ۲۰ میلیون و ۱۱۲هزار و ۸۴۶ مترمربع از اراضی دولتی معادل بیش از ۳۰۳ میلیارد ریال طی سال گذشته در استان مرکزی به دولت بازگردانده شده اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین پرونده های فساد مالی در سال گذشته در استان مرکزی مربوط به پرونده شهرداری اراک بوده است که در این خصوص با برگزاری دادگاه های علنی حکم صادر شد.

مظفری با بیان اینکه فرصت بررسی درخواست تجدیدنظر به مدت ۶ ماه است، ادامه داد: هم اکنون یک ماه است که پرونده تجدید نظر شهرداری اراک در حال بررسی می باشد.

وی اظهار کرد: سعی بر این است تا این پرونده در کوتاه ترین زمان و با دقت عمل کافی مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که قضاوت به مثابه ی آبروی افراد است و فرد قاضی باید در برابر خداوند پاسخگوی رای صادره باشد.

این مقام مسئول سپس پیرامون جرایم ده گانه در استان طی سال گذشته، تصریح کرد: مواد مخدر در سال گذشته در استان مرکزی با تشکیل ۱۶هزار و ۴۸۶ فقره پرونده رتبه اول جرایم ده گانه را به خود اختصاص داد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در سال گذشته جرایم مربوط به توهین و افترا با ۱۴ هزار و ۴۷ فقره پرونده در استان عنوان دوم و سرقت نیز با ۱۲ هزار و ۹۱۹ فقره پرونده رتبه سوم جرایم دهگانه را به خود اختصاص دادند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.