ارزیابی دستگاه های اجرایی استان مرکزی در امر اقامه نماز

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، حجت الاسلام سیدمحمدباقر حسینی در مراسم تجلیل از تلاش مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی در ترویج فریضه الهی نماز، افزود: بر اساس فرایند ارزیابی و ضوابط اجرایی فعالیت های فرهنگی دستگاه های اجرایی استان مرکزی و زیرمجموعه های آنها در شهرستان های استان، ۱۲۰ دستگاه مورد نظارت و ارزیابی کمی و ۵۳ دستگاه نیز مورد نظارت و ارزیابی کیفی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طبق ۱۰۸ ساعت نفر بررسی پرونده های اقامه نماز در میان دستگاه های اجرایی استان مرکزی، ۳۲ دستگاه از میان ۵۳ دستگاه، به عنوان دستگاه های برتر در امر اقامه نماز انتخاب شدند که از این میزان ۶ دستگاه به لحاظ نوع فعالیت های انجام شده از سوی آنها مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده از سوی ستاد اقامه نماز استان و همکاری همه جانبه مدیران و دبیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی در امر اقامه نماز، تعداد ۲۱ دستگاه اجرایی در سطح استان از پیشرفت و تبدیل به وضعیت قابل قبول برخوردار شده اند.
حجت الاسلام حسینی اتصریح کرد: تعداد ۵۰ جلسه با رؤسای ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان مرکزی برای توجیه شیوه نامه اقامه نماز برگزار شده است.
وی بیان داشت: همچنین برای هر کدام از ستادهای اقامه نماز فعال در دستگاه های اجرایی استان مرکزی به لحاظ تنوع موضوع ۴ جلسه نظارت و پیگیری با حضور دبیران و اعضاء این ستادها برگزار شده است.
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی تأکید کرد: ۱۵ درصد از دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان، معاونت اداری و مالی و پشتیبانی آن دستگاه ها می باشند.
حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۴۲ نفر از کارمندان استان مرکزی، دوره ۲۸ ساعته توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در دستگاه های اجرایی را با هماهنگی ستاد اقامه نماز استان مرکزی گذرانده اند.
وی اضافه کرد: همچنین در دهه اول ماه محرم سال جاری، یکهزار برنامه اقامه نماز ظهر عاشورا در سطح استان مرکزی اجرا شد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی همچنین گفت: بر اساس نظارت های کیفی به عمل آمده توسط ستاد اقامه نماز استان مرکزی، کلیه نمازخانه های موجود در دستگاه های اجرایی مرکز استان، بالغ بر ۱۶۴ باب است و نماز جماعت در آنها برگزار می شود که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.
حجت الاسلام حسینی افزود: ۵۰ درصد از نمازخانه های موجود در استان مرکزی با توجه به نیاز آنها مورد بهسازی، مرمت، بازسازی و تعریض قرار گرفته اند و همچنین ۹۸ درصد از نمازخانه های موجود نیز مجهز به محراب گردیده اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳ باب نمازخانه جدیدالاحداث در دستگاه های اجرائی استان مرکزی، مورد بهره برداری قرار گرفته است.
دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، در پایان درج مقالات با موضوع نماز توسط ستاد اقامه نماز استان در هفته نامه های استان مرکزی به منظور پیشبرد فرهنگ اقامه نماز در نظر عامه مردم را از دیگر فعالیت های ستاد اقامه نماز استان مرکزی عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.