در دستور کار قرار گرفتن بهبود وضعیت آب و خاک استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به مشکلات آب و خاک در استان مرکزی اظهار داشت: داشتن محیط زیست سالم و پاک حق همه زیستمندان است و استفاده صحیح از منابع آب و خاک وظیفه همه آحاد جامعه است.

وی افزود: با توجه به توسعه روز افزون اجتماعی، اقتصادی، صنعتی استان مرکزی، رعایت الگوی صحیح مصرف از منابع آب و خاک، انرژی، توسعه پایدار و توجه به محدودیت منابع آب و خاک ضروری است و باید برنامه ها و راهبردهای محیط زیست به منظور خروج از بحرانهای زیست محیطی سرلوحه کار تصمیم گیران و اقشار جامعه قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: فرسایش خاک در استان یکی از تهدیدهای جدی زیست محیطی است که از دست رفتن آب و خاک را در پی دارد.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: آلودگی خاک از مهمترین تهدیدهای محیط زیست استان است که با بررسی وضعیت و نظارت و پیگیری باید از افزایش بروز این عامل مخرب محیط زیست جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: فعالیتهای انسان برای رسیدن به رفاه، توسعه اقتصادی و اجتماعی و فعالیتهای صنعتی، سبب تخریب محیط زیست شده و این تخریب سلامتی و حیات انسان و سایر موجودات زنده را به خطر می اندازد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از تهدیدات زیست محیطی همچون تخریب منابع و آلوده سازی محیط، نتیجه فعالیتهای انسانها است و برای کنترل و جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک استان، یک اقدام مهم علاوه بر مباحث نظارت و کنترل بر فعالیتهای انسانی تهدید آمیز، آگاه سازی مردم در زمین آثار مخرب بی توجهی به محیط زیست است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.