رضایی: غفلت؛ مهمترین تهدید خدمت‌رسانی نمایندگان مجلس به مردم

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، محمدابراهیم رضایی، منتخب مردم شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به روز مجلس گفت: گرامیداشت روز مجلس از افتخارات جمهوری اسلامی و نماد مردم سالاری دینی است، درواقع مجلس از مهمترین ارکان نظام اسلامی به شمار می‌آید به طوریکه نمایندگان در هر دوره بر مبنای خواست و اراده مردم برای قانونگذاری انتخاب می‌شوند.

نماینده بعد از ورود به مجلس بی‌نیاز از رأی مردم نیست

رضایی با اشاره به عوامل تهدیدآمیز نمایندگان ادامه داد: غفلت نماینده از مأموریت و وظیفه‌ای که مردم بر عهده‌اش گذاشته‌اند و موقتی بودن صندلی نمایندگی از مهمترین تهدیداتی است که مانع خدمت به مردم می‌شود، نماینده نباید بعد از ورود به مجلس خود را جدا از رأی مردم بداند البته گاهی تا بخواهد قانونی تصویب و اجرا شود دوران تصدی نماینده به پایان رسیده است.

این مقام مسئول تلاش نمایندگان برای تحقق منافع اطرافیان خود را از دیگر تهدیدات عنوان کرد و تصریح کرد: نماینده فقط برای احقاق حقوق مردم حوزه انتخابی‌اش باید تلاش کند نه باندها  و گروه‌هایی که دنبال منافع خود هستند، اگر نماینده‌ای تسلیم احزاب و جریانات سیاسی شود هرگز نمی‌تواند در جهت منافع مردمی که به او مشروعیت و قدرت داده‌ است فعالیت کند.

وی با بیان اینکه مصون ماندن نمایندگان مردم از این تهدیدات به پختگی و تجربه نیاز دارد افزود: اگر نماینده‌گان فراتر از حزب و جناح خود را در محضر خدا ببینند از جریانات و امواج سیاسی دوری می‌کنند در چنین نگاهی تنها خداوند ناظر و داور اعمال نماینده خواهد بود نه احزاب و نه حتی سلائق مردم.

آرمان‌های انقلاب؛ فراتر از تمام سلائق نمایندگان

رضایی جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی را مقدس دانست و گفت: نمایندگان باید آرمان‌های امام(ره) را بر آمال و آرزوهای خود مقدم بداند و برای احزاب و نگاه سیاسی چارچوب و مرزمشخص کنند، در واقع یک نماینده نگاه جناحی به مسائل کشور را باید پایین تر از مصالح در نظر بگیرد.

منتخب مردم خمین تصویب و اجرای برجام را موضوع ملی عنوان کرد و ادامه داد: در برجام همه نمایندگان ومسئولان با تبعیت از رهبری عمل کردند و با حمایت‌های خود بالاترین سطح انسجام ملی را نشان دادند نباید در این موارد که منافع و عزت ملی درمیان است نگاه یا مصادره حزبی داشت البته موضع گیری‌ها و اختلافات بر سر برجام به منظور رفع نقایص و معایب آن است.

رضایی در پایان با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس و وظایف کاندیداها گفت: کسی که برای پست مهم قانوگذاری ثبت‌نام می‌کند  باید رعایت انصاف را در اولویت قرار دهد و با تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی با صدق و راستی با مردم سخن بگوید و از نیرنگ و فریب و اموری که در حیطه اختیاراتش نیست برای به دست آوردن رأی استفاده نکند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.