مدیر کل امور زنان استانداری: رسانه ابزار توانمندسازی زنان است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈزهرا فرجیˈ روز چهارشنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی برنامه های راهبردی زنان و خانواده استان مرکزی افزود: ظرفیت های رسانه ای این استان باید به صورت حرفه ای و هدفمند در توانمند کردن زنان و خانواده به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: جامعه زنان و نهاد خانواده با معضلات عدیده ای مواجه اند که شناخت دقیق آسیب ها و تهدید ها و جریان سازی موثر در بهبود کیفی امور این حوزه از رسالت های مهم رسانه است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی زنان جامعه فقر آگاهی در ابعاد مختلف است که این خلاء با آموزش و اطلاع رسانی مستمر و هدفمند از سوی رسانه در کنار فعالیت نهادهای آموزشی و فرهنگی قابل جبران است.

فرجی خاطرنشان کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از زنان شاغل در رسانه و ارزیایی کمی و کیفی فعالیت های رسانه ای و آسیب شناسی آن در حوزه زنان و خانواده از نیازهای زیربنایی استان است که باید به مدد فرهیختگان دانشگاهی و حلقه محققان انجام شود.

وی عنوان کرد: از کارکردهای مهم رسانه ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت همگرایی فکری در حوزه های مختلف است و رسانه های استان باید با اولویت بندی شاخص های زنان حرکت برنامه ای برای بهبود وضعیت این قشر داشته باشند و از اقدامات مقطعی و پراکنده بپرهیزند.

گارگروه زنان و خانواده استانداری استان مرکزی دارای هشت گروه تخصصی حقوقی، اطلاع رسانی،بهداشت و سلامت، زنان روستایی، فرهنگی و اجتماعی، ورزش و نشاط ، آسیب های اجتماعی و نظارت است که تصمیم سازی و راهبری مسایل این حوزه را برعهده دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.