هشت نفر در سدهای استان مرکزی غرق شدند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، منبتی به مناسبت هفته قوه قضاییه (۱ تا ۷ تیرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سه درصد مراجعات به این اداره در خصوص اجساد است گفت: ۹۷ درصد مراجعات سرپایی و مربوط به مصدومان منازعات، حوادث رانندگی و حوادث کار، سلامت جسمی و روانی، معاینات شخصی زنان و مردان، سلامت جسمی و روانی با توجه به وضعیت سنی برای یک سری از کارهای قانونی و انتقال اسناد و مدارک در رابطه با معاملات خاص است.

وی ادامه داد: مراجعاتی که به پزشکی قانونی انجام می‌شود توسط سیستم قضایی و رابطین قضایی صورت می‌گیرد و سقط امانی تنها موردی است که به درخواست شخصی افراد انجام می‌شود.

منبتی افزود: زنان بارداری که زیر ۱۶ هفتگی بارداری باشند می‌توانند مجوز سقط امانی بگیرند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به رشد فزاینده مراجعات به پزشکی قانونی سال گذشته مرکز تخصصی آزمایشگاهی در اراک راه‌اندازی شد و کارهای مربوط به آزمایشگاه و متوفیات در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۵ درصد دستگاه‌های این آزمایشگاه خریداری و راه‌اندازی شده است و به مرور سایر تجهیزات خریداری و راه‌اندازی می‌شود.

منبتی بیان کرد: عملیات اجرایی این آزمایشگاه از سال ۸۶ آغاز شد در حالی که در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید و با توجه به کمبود فضایی که در اداره کل داشتیم طی این مدت با مشکلات فراوانی روبرو بودیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: بیش از یک میلیارد تومان برای بنای آزمایشگاه هزینه شده است و در سال ۹۲ بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هزینه کردیم که ارزش تقریبی این تجهیزات در حال حاضر بیش از پنج میلیارد تومان است.

منبتی با اشاره به اینکه کارهای اداری و سرپایی در ساختمان پزشکی قانونی انجام می‌شود بیان کرد: متأسفانه این فضا کافی نیست و پیگیری‌هایی انجام گرفته تا دستگاه‌های دولتی که فضای مازاد دارند این فضا را در اختیار سازمان پزشکی قانونی قرار دهند.

وی ادامه داد: از آنجا که ساخت ساختمان اداری نیازمند اعتبار و زمان طولانی است اجرای آن برای سازمان به صرفه نخواهد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی با بیان اینکه تا صددرصد اطمینان را از نتیجه آزمایش نداشته باشیم نتیجه را اعلام نمی‌کنیم بیان کرد: طولانی بودن جوابدهی به خاطر همین موضوع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ مرکز فعال پزشکی قانونی در سطح شهرستان‌ها داریم که معاینات اولیه و سرپایی را در شهرستان‌ها انجام می‌دهند و در صورت نیاز به امکانات دیگر به مرکز استان ارجاع داده می‌شوند.

منبتی خاطرنشان ساخت: اعلام نتیجه معاینات سرپایی حدود ۴۵ تا ۵۰ دقیقه و معاینات فوتی ظاهری ۴۵ دقیقه و کالبدشکافی یک و نیم ساعت زمان می‌برد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: در سال گذشته حدود ۴۲ هزار پرونده به پزشک قانونی استان ارجاع شده که از این تعداد ده هزار و ۹۹ پرونده مربوط به اجساد بوده و ۴۰ هزار مورد مربوط به موارد سرپایی شامل منازعات، مصدومان، حوادث کار و تصادفات بوده است.

منبتی اضافه کرد: در بحث منازعات ۱۱ هزار و ۱۶۱ پرونده داشتیم که ۲۷ درصد مراجعات را به خود اختصاص داده است، در بحث حوادث کار ۷۶۹ مورد که نسبت به سال گذشته ۹/۱ درصد کاهش است، در بحث تصادفات ۶ هزار و ۹۶۱ مورد بوده که نسبت به سال قبل ۱/۳ درصد کاهش داشته و ۱/۱۷ درصد از پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت‌: در سال ۹۲ در بحث پژوهشی پزشکی قانونی استان در بین استان‌های غیرقطب رتبه اول و در کل کشور رتبه سوم را بدست آورد و در بحث آموزش در بین استان‌های غیرقطب رتبه سوم و در کل کشور رتبه دوازدهم را کسب کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته هشت نفر در سدهای استان مرکزی غرق شده‌اند که از این تعداد ۷ نفر آقا و یک نفر خانم بوده‌اند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.