اجرای برنامه های فرهنگی و حرفه آموزی برای زندانیان استان مرکزی

مدیر کل زندانهای استان مرکزی روند فعالیتهای فرهنگی، هنری، ورزشی و حرفه آموزی را در زندانهای این استان را در سال گذشته روبه رشد عنوان کرد و گفت: این برنامه ها در سال جاری اجرایی گسترده تر برای زندانیان اجرا می شود.

به گزارش مرکزی دیلی ، خشایار جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اجرای این برنامه ها بازخوردهای فکری و اجتماعی هر چه  بیشتر آن به جامعه باز می گردد.

وی از شرکت پنج هزار و ۱۹۰ نفر زندانی در کلاسهای فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: از این تعدادسه هزار و ۹۷۶ نفر موفق به کسب گواهینامه قبولی شده اند که این آمار با توجه به سهمیه پیش بینی شده برای این اداره کل که یک هزار و ۷۰۰ نفر بوده است ۲۳۰ درصد رشد، مشارکت زندانیان را نشان میدهد.

جمشیدی در ادامه رشته های در حال آموزش را بسیار  متعدد و متنوع عنوان نمود و افزود: این آموزشها در رشته هایی همچون  اتومکانیک، برق خودرو ، تعمیر موتور سیکلت، تعمیر تلفن همراه، رایانه ، جوشکاری ، تعمیر لوازم خانگی ، برق ساختمان ، معرق ، منبت ، قلم زنی روی مس ،پرورش قارچ، باغبانی ، کشاورزی ، دامداری ، تراش سنگ های قیمتی ، پیرایش گری مردانه و…  برگزار می شود.

وی همچنین افزود در راستای تحقق سیاست های سازمان زندانها  مبنی بر اشتغال زایی  و ایجاد منابع درآمد جهت مدجویان در سال ۱۳۹۱ برای تعداد ۷۴۱ نفر در استان مرکزی  زمینه اشتغال ایجاد شده است.

هدف اصلی آموزشها فراهم نمودن زمینه اشتغال و عدم بازگشت به ارتکاب جرم

مدیر کل زندانهای استان مرکزی هدف اصلی از این آموزشها را فراهم نمودن زمینه اشتغال پس از آزادی زندانیان و عدم بازگشت به ارتکاب جرم برشمرد و تصریح کرد: همچنین جلو گیری از بازگشت مجدد به زندان  و همچنین  گام مهمی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی و بالا بردن سطح آگاهی مددجویان در مسیر تحقق آرمان اصلاحی و تربیتی سازمان زندانها است.

وی در ادامه از برگزاری کلاسهای آموزش مذهبی اعم از اندیشه های اخلاقی ، در سایه سار نهج البلاغه ، آیه های زندگی ، آثار استاد مطهری و … خبر داد و افزود:  کلاسهای آموزش قرآن در سطوح قرائت ، حفظ ، تفسیر ، درک مفاهیم ، و… جهت مددجویان ، سربازن و کارکنان برگزار می گردد و از ابتدای سال تاکنون تعداد تقریبی ۲۲ هزار و ۲۰۰ گواهی جهت شرکت کنندگان در این کلاسها صادر شده است.

برگزاری کلاسهای آموزشی با شاخصهای آموزش نهضت سواد آموزی

جمشیدی همچنین از برگزاری کلاسهای آموزشی با شاخصهای آموزش نهضت سواد آموزی (با حضور ۱۲۵  مدجو ) ، آموزش از راه دور (مقاطع راهنمایی و دبیرستان با حضور ۲۴۵ مددجو) ، آموزش عالی (با حضور ۹ مددجو) و مهارتهای اساسی زندگی ( در ده مهارت با حضور ۱۶۰۰۰ نفر از مددجویان ، سربازان و خانواده مددجویان ) خبر داد و افزود: نتیجه این اقدامات کسب عناوین متعدد در مسابقات کشوری بوده که بخشی از آن شامل  کسب مقام سوم  رشته حفظ  ۲۰ جزء کارکنان مرد  و کسب مقام دوم رشته حفظ ۱۰ جزء مددجویان زندانهای کشور  میباشد

مدیر کل   زندانهای استان مرکزی  فعالیت گسترده در امور هنری زندانهای استان را بخش دیگری از برنامه های این واحد اعلام نموده و از استقبال خوب مددجویان در فعالیتهای هنری زندانها  خبر داد و گفت: زندانیان در رشته های فعال بخش هنری زندانهای استان  شامل تئاتر ، سرود ، معرق و منبت ، صنایع دستی ، قلم زنی روی مس ، خاطره نویسی ، نقاشی ، طراحی ، و… شرکت می کنند.

جمشیدی برنامه های گسترده ورزشی زندانهای  استان را از مشخصه های دیگر فعالیت های فرهنگی این استان اعلام  نمود و از رشته های فعال ورزشی زندانهای استان مرکزی والیبال ، فوتسال ، کشتی ، تنیس روی میز ، دارت ، شطرنج ، ورزشهای بومی محلی و…. را  نام برد و اظهارداشت: افزایش دو هزار جلدی آمار کتابهای موجود در کتابخانه زندانهای استان  را گام دیگری در جهت اعتلای فرهنگ عمومی و بالا بردن سطح آگاهی مددجویان در مسیر تحقق آرمان  اصلاحی و تربیتی سازمان زندانهااست.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.