سلیمی:ضرورت انطباق بازی‌های رایانه‌ای با الگوی اسلامی- ایرانی

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا سلیمی در گفت ‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، ضمن بیان اینکه بازی پهنه وسیعی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد، توضیح داد: یکی از مظاهر سلطه فرهنگی غرب استفاده از ابزارهای دیجیتال برای ضربه زدن به کشورهای مورد هدف است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: غرب با مددگیری از رسانه‌های مختلف از جمله کتاب، سایت، فیلم و بازی‌های رایانه‌ای تفکرات لیبرال دموکراتیک را بر اذهان کودکان و نوجوانان القا می‌کند.

عضو فراکسیون روحانیون در مجلس نهم، ادامه داد: غرب با اعمال نفوذ روی قشر کودک و نوجوان قصد دارد تا نسلی از مردم را بسازد که تابع ایستارهای غرب و همچنین نظم نوین آمریکایی هستند.

وی با بیان اینکه این قبیل بازی‌ها اساساً دو ایراد اساسی دارند، گفت:‌ اولین ایرادی که بر این قبیل بازی‌های وارد است وجود خشونت فزاینده در آنهاست چرا که با این نوع بازی‌ها افراد در برابر کشتار و قتل هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس نهم، افزود: دومین ایراد اساسی این بازی‌ها این است که خلاقیت را در کودکان از بین می‌برد و فکر، اندیشه و احساسات مخاطبان را تحت سیطره خود در می‌آورند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با تاسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توانست بازی‌های مطلوبی تولید کند، بازی‌های که حتی در خارج از کشور نیز مخاطب پیدا کرده بود از این رو می‌طلبد که مسئولان فرهنگی درباره رونق گرفتن این بنیاد فکری اساسی داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.