۹۸۲ شعبه اخذ رای در استان مرکزی دایر خواهد شد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، شکرالله حسن‌بیگی امشب در نشست با احزاب، تشکل‌ها و فعالان سیاسی استان مرکزی اظهار داشت: انتخابات باید بر اساس ۳ شعار اصلی بی‌طرفی، قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت قانون‌گرایی در انتخابات افزود: به منظور اجرای قانون در انتخابات باید قانون توسط افراد به خوبی شناخته شود که این مهم با برگزاری جلسات برای متولیان انتخابات تاکنون محقق شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: هیئت‌های اجرایی و فرمانداران باید به هیچ فرد و گروه خاصی وابسته نباشند و برای این افراد تبلیغات انجام ندهند، همچنین در کنار این دو اصل رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری و عدم تخریب احزاب و گروه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

حسن‌بیگی با اشاره به تعداد کاندیداهای ثبت‌نام شده استان مرکزی برای مجلس خبرگان ادامه داد: در این راستا ۱۷ روحانی داوطلب شدند که از این تعداد ۵ نفر تایید، ۳ نفر انصراف و ۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای مجلس دهم نیز ۳۴۴ نفر داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ نفر خانم هستند که بعد از بررسی هیئت‌های اجرایی استان و استعلام از مراکز چهارگانه ۱۴ نفر رد صلاحیت، ۱۴ نفر انصراف دادند که در نهایت ۱۸۶ نفر رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شدند و ۱۴۷ نفر برای انتخابات مجلس دهم در ۷ اسفند ماه انتخاب شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: نامزدهای انتخاباتی باید در فضایی به دور از هرگونه تنش و تخریب یکدیگر، با رعایت اصول و تعهد به قانون به معرفی خود بپردازند، همچنین برخورد با تخلفات انتخاباتی و برخورد با متخلفان هم توسط دستگاه قضایی پیگیری شده که امروز به پایان رسیده است.

حسن‌بیگی خاطر نشان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، مبنی بر مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است که اعضای ستاد انتخابات استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همه تلاش خود را در راستای تحقق این هدف دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش در راستای حضور حداکثری مردم باید با جدیت دنبال شود، بیان داشت: باید فضایی را در استان مرکزی و جامعه ایجاد کنیم که مردم به دور از هر تنش و ناآرامی بتوانند در انتخابات شرکت کنند و گامی دیگر در راستای تحقق اهداف نظام برداشته شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رای توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان نظام و انقلاب را خنثی می‌کند و ولایت‌مداری و پایبندی مردم به این نظام را به همه دنیا برای چندمین بار اثبات خواهد کرد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای دوستانه در انتخابات افزود: همه افراد باید نقش تأثیرگذار خود در انتخابات را مورد توجه قرار دهند و در راستای تحقق اهداف عالیه نظام به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.