برگزاری کارگاه آسیب‌های ناشی از اینترنت در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز رفیعی ظهر دیروز درکارگاه آموزشی با اشاره به آسیب‌های اینترنت اظهار داشت: متاسفانه آمارهای ناشی از گرایش جوانان و نوجوانان به اینترنت نشان می‌دهد که این موضوعات به نوعی آنان را به اعتیاد دچار کرده و در مواردی نیز می‌تواند سلامت روان آنها را به مخاطره اندازد.

وی افزود: برخی از خانواده‌ها هستند که گرایش فرزندان خود را به اینترنت سرگرمی برای آنها تلقی شده و از عواقب جبران ناپذیر این مساله بی اطلاع هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: به طور قطع استفاده از اینترنت در کنار نکات سودمندی که دارد در صورت عدم آگاهی لازم و نداشتن علم کافی در مواردی می‌تواند فرد را به نابودی کشانده و برای وی نوعی تهدید محسوب شود.

رفیعی با اشاره به نقش خانواده‌ها گفت: بررسی در بازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد که بیش‌تر آنها خشن بوده و نوجوان را به تغییر روحیه در جریان بازی وادار می‌کند که در این میان خانواده‌ها با نظارت و انتخاب بازی مناسب و راهنمایی فرزند خود بسیار نقش‌آفرین هستند.

وی ادامه داد: در ارتباط با گرایش کودکان به بازی‌های رایانه‌ای و اینترنتی می‌توان مسائل و موارد پیشگیرانه را از طریق فیلم‌ها و کارتون‌های سالم به آنها منتقل و آگاه‌سازی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان‌مرکزی تصریح کرد: متاسفانه بهره‌گیری نامناسب از فناوری اطلاعات در خانواده‌ها سبب شده که روابط گرم میان والدین تحت‌الشعاع قرار گرفته و به خطر افتاده و در برخی موارد نیز سبب افت تحصیلی آنها شود.

رفیعی با اشاره به آگاه‌سازی جامعه گفت: نیاز است که با بهره‌گیری از فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه آگاه‌سازی جامعه از آفت‌هایناشی از اینترنت حرکت کرده و جامعه را از مسائل خطرناک نجات داد.

وی ادامه داد: سنین نوجوانی افراد در دوران حساس‌تری قرار دارند که آثار منفی و مخرب اینترنت می‌تواند تهدید جدی برای سلامت روان آنها باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.