حقیقی: تعامل رسانه با دستگاه قضایی سلامت انتخابات را به همراه دارد

به‌ گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز، ۱۴ بهمن در نشست مطبوعاتی که با حضور اصحاب رسانه و دکتر مجدد معاون اجتماعی دادگستری کل استان مرکزی به منظور تشریح تخلفات انتخاباتی در اداره کل ارشاد برگزار شد گفت: مطبوعات، چشم و چراغ استان هستند و همراه در راستای اهداف انقلاب حرکت می‌کنند.
وی ضمن اشاره به تفاوت سیاست‌های کاری در عرصه خبر، بر اتفاق نظر تمامی فعالین حوزه خبر بر حفاظت از نظام و ولایت‌فقیه تأکید کرد و افزود: تعامل اصحاب رسانه با دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و قضایی سبب خواهد شد تا حضوری حداکثری مردم در صحنه و سلامت انتخابات پیشرو را رقم بزنیم.
حقیقی تصریح کرد: حتی یک رأی بیشتر وفاداری مردم به نظام را در پی خواهد داشت و چشم دشمنان را کور می‌کند، دشمن منتظرست تا روز انتخابات فرا رسد و روند حضور مردم را ارزیابی کند، هرچند از هم‌اکنون جریانات خلافی را جهت متشنج کردن جو انجام داده و می‌دهد اما ملت و دولت با همدلی و وحدت اجازه تخریب و نفوذ نخواهند داد.
وی بابیان اینکه اصحاب رسانه کمک کنند تا فضا فضای امنیتی نشود، اظهار کرد: خوشبختانه ما در استان دارای فضایی امن هستیم و با همراهی فعالین عرصه خبر در بخش‌های مختلف می‌توانیم از سیر صعودی افکار غربیان که در جامعه صورت می‌پذیرد جلوگیری کنیم.
این مقام مسئول جلوگیری از تبلیغات انتخاباتی قبل از شروع تبلیغات رسمی را غیر حرفه‌ای خواند و تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی باید تنها در زمان اعلام شده به تبلیغ دست بزنند و اصحاب رسانه نیز باید توجه داشته باشند تبلیغاتی جهت تخریب و تنش افکار عمومی که به نفع نامزدی و ضرر نامزد دیگری باشد انجام ندهند.
حقیقی از تشکیل کارگروهی در دادگستری تحت عنوان کارگروه پیشگیری از تخفلات انتخاباتی و ستاد ویژه‌ای نیز در خصوص مطبوعات و تبلیغ قبل از شروع انتخابات در روزنامه‌ها، شبکه‌های مجازی خبرداد که در صورت بروز تخلف موارد را گوشزد کرده و در صورت تکرار برخورد خواهد کرد.
وی اضافه کرد: نظام دنبال یک انتخابات حداکثری است و نمی‌خواهد در شرایطی که در روزهای جشن انقلاب، برجام و مباحث هسته‌ای را داریم به گونه‌ای عمل شود که با مفاد قانونی مغایرت داشته باشد، همه باید تابع قانون باشند و تحت هیچ عنوانی قانون را نقض نکنند.
حقیقی اظهار کرد: ما به منظور سلامت خبری استان مسیری را پیش‌بینی کردیم که اصحاب رسانه با کمترین مشکل در برنامه‌های انتخاباتی مواجه شوند، ازاین رو این نشست با معاون اجتماعی دادگستری کل استان مرکزی و دادستانی اراک امری ضروری تلقی می‌شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.