صلاحی: دنیا ایران قدرتمند را پذیرفته است

به گزارش مرکزی دیلی، عباس صلاحی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد و در روزهای گذشته زمینه سازی‌های مناسب برای حضور قدرتمند همراه با دیپلماسی قوی رییس جمهور کشور صورت گرفته بود شاهد سخنرانی با محتوایی بودیم.

وی با اشاره به اینکه مردم جهان با توجه به تغییر و تحولاتی که در کشور اتفاق افتاده بود منتظر شنیدن مواضع جمهوری اسلامی بودند، افزود: دکتر روحانی در کمال متانت از موضع قدرت صحبت کرد و در این سخنرانی که به گوش جهانیان رسانده شد حق طبیعی و قانونی و اقتدار کشور عنوان، و نشان داده شد که از راه دیپلماسی درست می‌توانیم تعاملی قوی با دنیا داشته باشیم.

صلاحی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط ایران با دیگر کشورها به دنبال سخنان و مواضع دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: امید است بیان شفاف مواضع و دیدارهای انجام شده آغازی برای پایان دادن به روابط سردی که در حال حاضر بین ایران و  برخی کشورها به واسطه تحریم‌های ناعادلانه ایجاد شده بوده و نقطه عطفی برای شروعی دوباره باشد، البته این سخنرانی در دنیا انعکاس خوبی داشته است و امید است در آینده نزدیک تعامل سازنده‌ای با دنیا برقرار شود.

وی در خصوص سخنرانی اوباما و تغییر لحن وی گفت: اینکه لحن آمرانه سران کشورها در یک مجمع جهانی تغییر می‌کند نشان از اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی است. البته اگر بخواهیم به این سخنرانی و مذاکرات بسنده کنیم کار درستی نیست و اقدامی گول زننده است اما این تغییر لحن و اینکه ایران قدرتمند را قبول دارند باعث افتخار است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان اضافه کرد: امروز لازم و ضروری است که سخنان سران کشورها را در عمل ببینیم و به صورت اجرایی درآید. اما همین امر نقطه قوت و پیامی از سوی استکبار جهانی است که ایران قدرتمند را پذیرفته‌اند و باید با رعایت احترام متقابل، تعاملی درست و درسطح بین‌المللی شکل گیرد.

وی در خصوص دیدارهای رییس جمهور اظهار کرد: امروز ضعف و سدی که در دیپلماسی و ایجاد ارتباط با سران و مسوولین سیاسی کشورها دیده می‌شد به نوعی شکسته شده است و دیدارهایی که تاکنون انجام شده است نوید بخش ایجاد تعامل دوستانه با کشورهاست.

صلاحی عنوان کرد: این دیدارها می‌تواند نقطه شروعی برای ورود به مذاکرات هسته‌ای باشد و مذاکرات و صحبت‌های مطرح شده در این دیدارها می‌تواند پیش زمینه‌ای برای پیشبرد مسئله هسته‌ای باشد تا با توجه به حق قانونی جمهوری اسلامی تحریم به صورت مرحله‌ای لغو شود و همچنین بحث هسته‌ای نیز خاتمه یابد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.