برگزاری محفل انس با قرآن در دانشگاه آزاد اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه ‌مرکزی، محفل نورانی انس با قرآن کریم به همراه تجلیل از برگزیدگان هجدهمین دوره مسابقات قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی اراک، امروز، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در تالار امیر کبیر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

این مراسم نورانی با تلاوت زیبا و دلنشین آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط احمد فرخی از قاریان برجسته استانی آغاز شد.

حجت‌الاسلام ساجدی از وعاظ شهر اراک در این مراسم با بیان اینکه تلاوت قرآن کریم باعث صفای دل و نورانی شدن قلب انسان می شود، افزود: آنچه مورد اهمیت است توجه به این نکته است که تلاوت قرآن باید همراه با تدبر در آیات و عمل به به دستورالعمل‌های قرآنی باشد.

وی ادامه داد: در روایتی از امام صادق(ع) است که می فرماید: کسی که با قرآن کریم انس و الفت نداشته باشد وارد بهشت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ساجدی اهمیت محبت به اهل بیت(ع) را یادآور شد و گفت: کسی که محبت اهل بیت(ع) را در وجود خود گنجانده باشد ولی با قرآن مانوس نباشد بدین معنی که سواد تلاوت قرآن و به دنبال آن تدبر در کلام وحی را نداشته باشد خداوند فرشتگانی بر او مبعوث می کند که قبل از اینکه قیامت فرا برسد آن شخص قرآن خواندن را آموخته و در روز قیامت در حالی که با قرآن مانوس است برانگیخته شود.

وی بر تلاوت روزانه آیاتی چند از کلام‌الله مجید تأکید کرد و گفت: در حدیثی از امام رضا(ع) است که می فرماید: یکی از نشانه های شیعیان این است که روزی ۵۰ آیه از کلام الله مجید را تلاوت کنند.

حجت‌الاسلام ساجدی خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) است که می‌فرماید: تلاوت روزانه قرآن کریم کفاره گناهان انسان و امان نامه الهی است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در روایت است که اگر کسی در روز یک آیه قرآن کریم را تلاوت کند خداوند ثواب صد شهید را در کارنامه اعمال او ثبت می کند و کسی که روزانه یک سوره از کلام‌الله مجید را تلاوت کند خداوند ثواب یکی از پیامبرانش را در نامه اعمال او خواهد نوشت.

یادآور می‌شود، اجرای گروه تواشیح فدک و مولودی خوانی از بخش های دیگر این مراسم معنوی بود و در پایان این مراسم نیزاز برگزیدگان هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.