غافلگیری دستگاههای مدیریت بحران استان مرکزی

به گزارش مرکزی و به نقل از رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح این مانور گفت: این مانور آزمایشی به صورت غافلگیرانه و بدون اطلاع قبلی در سطح شهر اراک با هدف سنجش سرعت عمل و تعامل دستگاههای ارکان مدیریت بحران صورت گرفت.

دکتر قنبر فراهانی افزود: دستگاههای مدیریت بحران در جریان برگزاری این مانور آزمایشی قرار داشتند اما زمان آن برای ارزیابی نحوه عملکرد، اعلام نشده بود.

وی عنوان کرد: در این تمرین دو اتوبوس به صورت ساختگی و در یک جریان صحنه سازی ماهرانه، در محور اراک- فراهان در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح با یکدیگر تصادف کردند و پس از آن هر یک از دستگاهها بدون اینکه بدانند، برای امدادرسانی این حادثه شرکت کردند.

فراهانی اضافه کرد: در این صحنه ساختگی ۲۰ نفر مصدوم و دو نفر مفقود شدند تا ارزیابی شود در صورت وقوع تصادف در چه وضعیتی قرار داریم و در کدام قسمت با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین وقوع آتش سوزی نیز در این حادثه آزمایشی اتفاق افتاد اضافه کرد: سازمان آتش نشانی و پایانه ها برای استفاده از جرثقیل، هلال احمر برای امدادرسانی به مصدومان ، پزشک قانونی و شهرداری برای انتقال فوت شدگان، اورژانس ۱۱۵ و دو بیمارستان شهر اراک در معرض محک قرار گرفتند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان تصریح کرد: این تمرین آموزشی با مسئولیت سازمان مدیریت بحران استان و با همکاری تمامی سازمان ها و ارگان های ذیربط انجام شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: مصدومان این حادثه گریم شده بودند تا صحنه واقعی تر به نظر برسد و ما بتوانیم عملکرد دو بیمارستان امیرالمومنین و ولی عصر(عج) را در زمان بحران بسنجیم.

مهدی میرزابابایی ادامه داد: تصادف نیز به مانند تصادف اتوبوس محور اراک – قم که دچار سانحه شده بود بازسازی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.