تعیین بودجه جهت احیای میراث تاریخی شهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی، اشرف بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی گفت: در ارتباط با ابنیه و میراث تاریخی شهر اراک در کوچه ارسطو منزل وراث مرحوم محسنی مطابق مصوبه شوای اسلامی شهر مقرر شده است از طریق کارشناسی از طرف مالک و کارشناسی از طرف مالکین و یک کارشناس مورد توافق طرفین ارزش این بنای تاریخی مشخص شود.

وی با اشاره به ارزش و زیبایی منحصربه فرد منزل حاج محسن افزود: مقرر شد پس از تعیین ارزش منزل مرحوم محسنی مقدمات تملک ملک به شهرداری اراک واگذار شود، البته پنجاه درصد مبلغ این تملک از طریق استانداری تامین خواهد شد و مابقی را شهرداری اراک بر عهده خواهد داشت.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اراک از انعقاد توافق‌نامه میان ورثه محسنی و شهرداری اراک خبر داد و اظهار کرد: شهرداری موظف است در قالب این توافق‌نامه جهت تملک ملک، در قبال پرداخت مبلغ این ملک و یا واگذاری املاکی به مالکان اقدام کند.

وی در ارتباط با میراث تاریخی قابل توجه شهر اراک افزود: منزل محسنی در کوچه ارسطو، منزل محسنی واقع در خیابان محسنی، حمام میدان ارگ، برج شیشه و ارگ قدیمی، قبور آقا نورالدین و آقا سلطان و بازار و گذرهای تاریخی اراک، هفت مکان تاریخی در شهر اراک است.

بهادری ارزش بناهای تاریخی اراک را در حدود ۳۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: انجام مراحل واگذاری و آماده سازی بناهای مذکور نیازمند زمان است اما، بودجه لازم درنظر گرفته شده و کارهای مقدماتی آن درحال انجام است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اراک در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای احیا و مرمت این ابنیه­های تاریخی اولویت بندی شده است خاطرنشان کرد: از بین این هفت بنا برخی از طریق بخش خصوصی مورد مرمت و احیا قرار می­گیرد و اقدامات لازم برای مابقی با توجه به شرایطی که دارند، از طریق سازمان به‌سازی و نوسازی شهرداری اراک و متخصصان سازمان میراث فرهنگی درحال پیگیری و انجام است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.