تاکید معاون استاندار مرکزی بر حل مشکلات روستای مرزیجران

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست رسیدگی به مشکلات روستای مرزیجران در محل معاونت عمرانی استانداری مرکزی افزود: بازسازی معابر، فرسودگی شبکه آبرسانی، جابه جایی تیرهای برق و مشکل اسناد مالکیت اراضی کشاورزی این روستا از مهمترین مسائلی است که باید در این روستا مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: واقع شدن تعداد زیادی از منازل مسکونی اهالی این روستا در حریم کنارگذر شمالی شهر اراک مشکلاتی را به وجود آورده و از لحاظ قانونی ارائه خدمات زیربنایی مانند آب، برق و گاز به این واحدها محدودیت هایی وجود دارد
معاون امور هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی افزود: اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی روستای مرزیجران باید در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار گیرد و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز باید نسبت به تامین روشنایی، نصب گاردریل و تکمیل تابلوهای راهنما در محور اراک به مرزیجران به طول چهار کیلومتر اقدام کند.
وی اضافه کرد: محور اصلی روستای مرزیجران به علت عبور و مرور اهالی چندین روستا از آن، دارای بار ترافیکی سنگینی است و به همین دلیل تعریض حدود یک کیلومتر محور مذکور ضروری است که اداره کل راه و شهرسازی باید به نسبت به این مهم اقدام کند.
فیلی اظهار کرد: مطالبات کشاورزان روستای مرزیجران از شرکت گاز استان نیز که بابت عبور خط لوله گاز از اراضی کشاورزی به وجود آمده، از دیگر خواسته های مردم این روستا است که باید از طریق شرکت گاز مورد پیگیری قرار گیرد.
وی افزود: برای احداث عملیات ساختمانی دهیاری مرزیجران، تامین زمین از سوی شورای اسلامی روستا ضروری است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: مشکل آبگرفتگی زیر گذر محور منتهی به روستای مرزیجران از دیگر مشکلات مردم این روستا است که باید یک حلقه چاه جذبی با عمق کافی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان برای جذب آب این زیرگذر حفر شود.
نشست رسیدگی به مشکلات روستای مرزیجران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، مدیران دستگاه های خدمات رسان ،دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا برگزار شد.
در این نشست، فهرستی از مسایل و مشکلات این روستا توسط اعضای شورای اسلامی روستای مرزیجران مطرح شد و پس از مشورت و بررسی راهکارهای لازم، دستورات لازم برای حل مشکلات به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
بازدید از روند پیشرفت برنامه ها و پیگیری مشکلات روستای مرزیجران در این نشست مصوب شد.
روستای مرزیجران در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.
۷۰ درصد مردم این روستا از طریق باغداری زندگی می گذرانند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.