مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهری اراک گامی موثر در کاهش جرایم رانندگی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، مسعود آبائی هزاوه عصر دوشنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: این مرکز تخصصی مدیریت ترافیک در کلانشهر اراک ایجاد شده و فردا سه شنبه در دومین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: چند سالی است که جای خالی سیستم کنترل هوشمند ترافیک در اراک احساس می شد و این امر موجب بی سامانی در وضعیت ترافیک و تخلفات رانندگی شده بود که با ایجاد این مرکز آینده خوبی برای ترافیک شهر انتظار می رود.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: در این مرکز از پیشرفته ترین دانش کنترل و هوشمند سازی ترافیک استفاده شده است.
آبائی هزاوه در خصوص عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سنجان گفت: مقرر شده این طرح با همکاری شهرداری و توسط راه و شهرسازی اجرا شود و پیش بینی می شود که از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود و نصب دوربین کنترل سرعت و نظاره ای نیز برای این طرح اندیشیده شده است.
وی اظهار کرد: در خصوص طرح ۵۵ متری اراک نیز هفته گذشته نشستی با سرمایه گذاران برگزار شد که توضیحات و اطلاعات لازم ارائه شد و قرار است بررسی های لازم صورت گرفته و نتیجه اعلام شود.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: طرح میدان امام حسین (ع) پیشرفت خوبی داشته که پیش بینی می شود تا قبل از نوروز امسال به بهره برداری رسد و میدان ورزش اراک نیز تجهیز کارگاه شده و در دستور کار قرارگاه خاتم قرار گیرد.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: برای ایجاد فرودگاه اراک هزینه های بسیاری صرف شده و با وجود رکود اقتصادی مردم استقبال خوبی از این فرودگاه داشتند.
جمشید زند افزود: مقرر شده بود در این فرودگاه پروازهای خارجی نیز راه اندازی شود که نه تنها این امر اتفاق رخ نداد بلکه دو پرواز داخلی نیز لغو شد که مسئولان باید دلیل لغو پروازها را بیان کنند.
وی بیان کرد: وضعیت پروازهای این فرودگاه باید هر چه سریعتر ساماندهی شود.
در نشست شورای اسلامی کلانشهر اراک برگزاری مناقصه برای حسابرسی شهرداری اراک، جمع آوری پسماندهای عفونی انجمن بیماران ام اس توسط شهرداری و تامین اعتبار آن از محل اعتبارات ماده ۱۷، اختصاص ۱۵ میلیون ریال برای حمایت از گروه شبیه خوانی کودک و نوجوان از محل اعتبارات ماده ۱۷ و تفاهم نامه شهرداری در خصوص تعاونی چند منظوره با دانشگاه اراک مصوب شد.
اراک شهری با قدمت بیش از ۲۰۰ سال است که با الحاق شهرهای سنجان و کرهرود بامصوبه شورای عالی شهرسازی کشور کلانشهر شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.