آغاز طرح انتقال آب غیر شرب به اراضی کوه مستوفی اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به آغاز به کار این طرح اظهار داشت: پروژه خط انتقال غیر شرب از چاه نقد بیگی در میدان فراهان به سمت اراضی کوه مستوفی به طول تقریبی ۶ هزار و ۵۰۰ متر و با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال شروع شده و طبق برنامه‌ریزی زمانبندی شده در حال اجرا است.

وی افزود: به منظور پوشش آبرسانی منطقه کمربند غرب و اراضی مستوفی در لوله گذاری انجام شده از لوله‌های سایز ۳۰۰ و ۲۵۰ استفاده شده تا مشکل کمبود آب غیرشرب به منظور آبیاری فضای سبز در این اراضی به طور کامل از بین برود.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک با اشاره به هدف از اجرای این پروژه گفت: هدف از اجرای بهبود سیستم آبرسانی و تامین آب مورد نیاز منطقه غرب اراک به ویژه کمربند سبز غرب به عنوان یکی از پوشش‌های مهم فضای سبز در مبارزه با آلودگی هوای اراک از سمت صنایع آلاینده و بهبود سیستم آبیاری اراضی مستوفی و پارک امیرکبیر به عنوان یکی از زیباترین مناطق فضای سبز شهری است.

عسگری تصریح کرد: هم‌زمان با اجرای طرح لوله‌گذاری پروژه احداث مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی آب نیز به منظور نگهداری و ذخیره سازی آب مورد نیاز فضای سبز و استفاده بهینه از این منابع الهی و فراهم آمدن شرایط استفاده از سیستم‌های مدرن آبیاری مکانیزه در همه منطقه با جدیت در حال اجراست.

وی با اشاره به اهمیت این طرح گفت: فضای سبز کمربند غرب و اراضی کوه مستوفی به سبب ورود آلودگی از سمت کریدور غرب و صنایع آلاینده و جلوگیری از ورود آلودگی هوا به شهر بسیار حائز اهمیت است که در بررسی‌های انجام شده و با توسعه منطقه نهال‌کاری شده لزوم بهبود سیستم آبرسانی این منطقه بیش از گذشته احساس می‌شد که به لطف خداوند متعال پروژه لوله‌گذاری از میدان فراهان به سمت این اراضی طبق برنامه زمانبندی شده در حال اجراست.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه آبرسانی مشکل کمبود آب غیرشرب این منطقه مهم برای همیشه رفع می‌شود و به سازمان این فرصت را می‌دهد تا طرح‌های تکمیلی فضای سبز از جمله ایجاد بام اراک و بهبود فضای سبز منطقه مرکزی شهر را اجرا کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.