حقیقی: زیرساخت‌های فرهنگی استان مرکزی نیازمند توسعه است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی حقیقی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه معاونان مالی و اداری و فرهنگی این اداره کل اظهار داشت: در هر جامعه‌ای فرهنگ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین مسئله است‌و فرهنگ‌اساس‌و پایه تمامی فعالیت‌ها و رشته‌های مختلف است.

وی افزود: مهمترین تکلیف این نهاد احیاء دوباره هنرهای فراموش شده و معرفی مفاخر و مشاهیر استان است و باید به آن توجه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: تقویت درست و اصولی زیرساخت‌های فرهنگی به عنوان گنجینه و سرمایه مهم استان وظیفه این نهاد است، چراکه فرهنگ سرچشمه و مادر دیگر حوزه‌های فرهنگی‌است و پیوستگی عمیقی با امور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقمداری در جامعه دارد.

مدیرکل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: این استان دارای پیشینه فرهنگی غنی و ظرفیت‌های متنوع و درخور زیادی است که نیاز دارد با روش‌های موثر و نوین معرفی و شکوفا شود.

حقیقی‌با بیان اینکه مدیریت‌و راهبری امور فرهنگی امری تخصصی است گفت: فرهنگ و هنر ابزار مهم تفاهم و همبستگی است و توسعه‌ زیرساخت‌های فرهنگی نیازمند تعامل بیش از پیش اهالی فرهنگ و هنر است.

وی ادامه داد: شاغلان این بخش باید دست به دست هم داده و در سایه همدلی، پایبندی به برنامه و تلاش عقب ماندگی‌ها را جبران کنند و راه را بر هرگونه موازی کاری و انحراف در رویه‌های کارآمد ببندند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تحول در حوزه ‌های اجتماعی و اقتصادی موفق باشیم باید از فرهنگ آغار نمائیم چراکه موفقیت برجام نتیجه تلاش در عرصه فرهنگ رشد دانایی و فرهیختگی رفتاری و فکری است.

حقیقی با اشاره به اینکه فعالیت کیفی کارکنان حوزه فرهنگ و تقویت دامنه اثربخشی امور بر مبنای مطالعه است گفت: زمان به سرعت در حال گذر است و برنامه تنها چیزی است که باقی می‌ماند و این امر بایستی به عنوان اصل و منشور کاری سرلوحه برنامه همکاران باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.