مسجد، بسیج و هنرمندان؛ سه محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی ارشاد مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی حقیقی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در همایش بسیج هنرمندان که به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد شهادت آیت‌الله شیخ نمر را به جوامع اسلامی تسلیت گفت و افزود: ما به دنبال ارائه الگوی جدید در حوزه فرهنگ و هنر استان هستیم.

وی ادامه داد: این الگو همانند یک هرم از سه ضلع مسجد، بسیج و هنرمندان تشکیل شده و تمام فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر مبتنی بر این سه عنصر اصلی پایه گذاری می‌شود، این طرح می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر استان‌ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

حقیقی اظهار کرد: کلیه فعالیت‌های هنری و فرهنگی حول این سه محور حرکت خواهند کرد و شاید این نخستین طرحی باشد که در مدیریت فرهنگی و هنری با این شیوه ارائه شده و امید است با همکاری همه اندیشمندان و هنرمندان بتوانیم در این مسیر موفق عمل کنیم و ابعاد مختلف این الگو را عملی سازیم.

به گزارش ایکنا؛علی احمدی مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی نیز در این همایش ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی و تسلیت شهادت شیخ نمر گفت: حماسه ۹ دی یادآور شکوه بصیرت و بیداری ملت بصیر، آگاه و ولایتمدار ایران در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب و حریم ولایت و قرآن بود که به صحنه آمده و از حقانیت نظام و اسلام دفاع کردند.

احمدی حرکت در راستای اعتلای فرهنگ اسلام و قرآن و هنر حقیقی را از اهداف این سازمان برشمرد و بیان کرد: امید است در این شرایط حساس جامعه بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود رسالت خود را به عنوان یک هنرمند ادا کرده و گام‌های شایسته‌ای برداریم.

لازم به ذکر است: در پایان این مراسم ضمن شعرخوانی شاعران آئینی کشوری و استانی بیانیه جامعه بسیج هنرمندان استان مرکزی نیز در اعتراض به شهادت آیت‌الله شیخ النمر قرائت و امضا شد و از تنی چند از هنرمندان استان تجلیل به عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.