رونمایی کتاب «تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی استان مرکزی»

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، زهره نعمتی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در نشست کمیته قرآن، انجمن‌ها و هیئت‌های مذهبی ستاد دهه فجر استان مرکزی که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد با اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی استان در اجرای برنامه‌های دهه فجر تصریح کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی بستر وسیع و پتانسیل‌ خوبی در اختیار دارد که می‌تواند در ایام‌الله دهه فجر نقش موثری ایفا کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان ادامه داد: جهاد دانشگاهی علاوه بر مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشجویان از ظرفیت خبرگزاری ایکنا نیز برخوردارست که با همه توان آماده انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها و کمیته‌های ستاد دهه فجر و برگزاری نشست‌های تخصصی در ایام‌الله دهه فجر خواهد بود.

نعمتی همچنین از برگزاری همایش استانی قرآن و رسانه با حضور فعالان عرصه قرآنی خبر داد و گفت: کتاب «تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی» در ایام‌الله دهه فجر رونمایی خواهد شد این کتاب با محوریت تدوین فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی استان مرکزی از پیش از انقلاب تاکنون به همت این مجموعه در حال گردآوری و تدوین است که کلیه مستندات مربوطه جمع‌آوری شده و بخش اراک تکمیل، تدوین و آماده چاپ است که در این ایام رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ حسین محمدی، مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری کارگاه‌های قرآنی با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی و همچنین آغاز فعالیت مجمع قاریان و فعالان قرآنی استان در ایام‌الله دهه فجر افزود: هر ساله همزمان با دهه فجر مراسم شبی با قرآن در سطح شهرستان اراک و استان برگزار می‌شد و امسال نیز درصدد هستیم این مراسم را در سطح استان با بهره‌گیری از چهره‌های مطرح قرآنی کشوری و بین‌المللی برگزار کنیم که تحقق آن نیازمند مساعدت و همکاری مسئولان خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ ابوالفضل حسینی، معاون فرهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز گفت: با توجه به فعالیت مستمر کانون‌های فرهنگی استان می‌طلبد از ظرفیت این کانون‌ها با هدف توجه به جوانان و نوجوانان در ایام‌الله دهه فجر نهایت استفاده را داشت.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ارزیابی و آسیب‌شناسی برنامه‌های دهه فجر سال‌های گذشته توسط کارشناسان و پژوهشگران افزود: به منظور جلوگیری از پراکنده‌کاری و همچنین برگزاری کیفی برنامه‌ها لازم است آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم به بهتر برگزار شدن برنامه‌ها در آینده کمک کنیم.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام رضا فهیم‌راد، معاون آموزش‌وتربیت عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان نیز از برگزاری آزمون جامع حافظان قرآن ناجا در این ایام خبرداد و اظهار کرد: این آزمون با حضور بیش از هزار نفر از پرسنل و خانواده‌های ناجا در سطح استان برگزار می‌شود و برگزاری جلسات انس با قرآن، جلسه شور قرآنی و از دیگر برنامه‌هایی است که برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا؛ محمد هادی طیبی، رئیس کانون مداحان استان نیز در این نشست از برگزاری همایش انقلاب، بصیرت و ولایت از آمادگی کانون مداحان در برگزاری برنامه‌های دهه فجر خبرداد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.