افزایش ۱۷ درصدی ارزش واردات استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مهدی میراشرفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – در خصوص عملکرد هشت ماهه استان در حوزه واردات اظهار کرد: طی مدت زمان یاد شده ۸۹۶ فقره اظهار‌نامه وارداتی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی وزن کالاهای وارد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: وزن کالاهای وارد شده در مدت زمان یاد شده بیش از ۵۷ میلیون کیلوگرم بوده است.

میراشرفی گفت: از کل آمار ارائه شده در زمینه واردات، ۵۲۵ فقره اظهارنامه به وزن ۴۰ میلیون و ۸۷ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم با ارزش بیش از دو هزار میلیارد ریال مربوط به عملکرد گمرک شهرستان ساوه و ۲۱ فقره اظهارنامه به وزن ۹۹۵ هزار و ۵۸۱ کیلوگرم با ارزش بیش از ۸۴ میلیارد ریال مربوط به عملکرد گمرک شهرستان زرندیه است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی مبدأ کالاهای وارده در این مدت را ۳۰ کشور جهان عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی این مقدار کالا نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی مبداء واردات را به کشورهای امارات، ارمنستان، اتریش، چین، جمهوری چک، آلمان، اسپانیا،یونان، جمهوری کره، مالزی، هلند، پاکستان، لهستان، ترکیه عنوان کرد و عمده کالاهای وارده را شامل لامپ کم مصرف، نخ شیشه ای صنعتی ، قطعات ماشین لباس شویی، ورق آهن سرد نورد، پلی پروپیلن، دستگاه جوشکاری، پنبه، جروثقیل تاشو ، گرید و پانچ، فویل روی، کائوچوی مصنوعی و گاز مایع، پاکت بسته بندی و… برشمرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.