کلانشهر شدن اراک و ناگفته های مسئولین درمانی استان

مرکزی دیلی : جالب ترین بخش کلانشهر شدن اراک شاید از منظر برخی ناظران رسانه ای و مردم فرهیخته استان مرکزی حرف های مسئولین است که با عمل آنها فرسنگها فاصله دارد. اینکه باید فلان بشود و باید بهمان بشود ، آنهم اینکه توسط برخی این حرف ها زده شود که باید عمل می کردند و کمتر توقع حرف از آنها می رفته ، آنهم در آستانه تغییر دولت و بالتبع کاروان مدیران استانی و در پایان فرصت اجرایی دولت ، کمی مضحک به نظر می رسد چرا که مردم منتظر بوده اند در این هفت هشت سال دولت خدماتی ارائه شود و حداقل نیازهای اولیه مردم استان بخصوص در حوزه درمان برآورده شود که البته حالا خود مدیران صادقانه و بزرگوارانه هم اعلام می کنند ، چقدر با شرایط ایده آل و شاید حداقل ها فاصله داریم. بهر حال جا دارد به مسئولین قانع استان بابت نجابت شهروندان و هم استانی های عزیزمان تبریک گفت و شاید باید به مردم…

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تأکید براینکه یک کلان شهر باید فاقد مشکلاتی از قبیل مشکلات ساختمانی و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان باشد اضافه کرد: سعی داریم به بهبود وضعیت و رفع مشکلات سخت‌افزاری مراکز درمانی پرداخته و در اسرع وقت کمبود تجهیزات پزشکی را جبران کنیم.

به گزارش مرکزی دیلی ، مجید رمضانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: هر کلان‌شهری از نظر بهداشتی و درمانی شاخصه‌های خاص خود را می‌طلبد و شهر اراک با کلان‌شهر شدن باید از نظر بهداشتی و درمانی نیز از زیرساخت‌های لازم و در شأن یک کلان‌شهر برخوردار باشد.

وی اظهار کرد: در صورت نبود این زیرساخت‌ها، باید با اهتمام سیاسی، مالی و فرهنگی در راستای رفع مشکلات این زیرساخت‌‌ها اقدام شود.

رمضانی در خصوص فاصله شهر اراک با شاخص‌های بهداشتی یک کلان‌شهر گفت: این مسئله نیاز به دقت و کارشناسی دقیق دارد و باید این امر کاملا بررسی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک درخصوص اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی با تبدیل شدن اراک به کلان‌شهر اظهار کرد: از اولویت‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در این امر ابتدا اجرای طرح پزشک خانواده است.

وی بهبود خدمات در مراکز درمانی را یکی دیگر از اولویت‌های کاری این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با گسترش رشته‌های تحصیلی و مراکز تحقیقاتی در جهت شناسایی مشکلات خاص کلان‌شهر اراک برنامه‌ریزی شده و راهکارهای لازم به مسوولین ذیربط در دانشگاه و همچنین دستگاه‌های مرتبط با بهداشت مثل شهرداری، محیط زیست و سازمان آب ارائه شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.