۵۲۰ خانواده استان مرکزی در نوبت تحویل فرزند خوانده هستند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، عبدالکریم یادگاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت دختر و ۹ پسر از مجتمع شیرخوارگان شایستگان استان مرکزی امسال به خانواده های واجد شرایط سپرده شده اند.
وی اظهار کرد: طبق آیین نامه بهزیستی مهمترین اولویت در شرایط فرزند خواندگی، گذشت پنج سال از زندگی مشترک زوج ها و اسناد پزشکی و تشخیصی مبنی بر ناباروری است.
وی افزود: تمکن مالی مناسب، قرار داشتن یکی از زوج ها در سن بالای ۳۰ سال، دختران مجرد، خانواده های تک فرزند، بهره مندی از صلاحیت اخلاقی و نداشتن اعتیاد به مواد مخدراز جمله شرایط پذیرش فرزند خوانده است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اغلب خانواده های متقاضی فرزند خواندگی خواهان شیرخواران دختر زیر یک سال هستند در حالیکه کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در سنین مختلف هستند و باید به همه آن ها توجه شود.
یادگاری افزود: خانواده هایی که متقاضی فرزند خوانده هستند بعد از داشتن شرایط لازم باید یک سوم اموال منقول و غیرمنقول خود را به نام فرزند خوانده کنند.
وی توضیح داد: برخی خانواده های متقاضی فرزند خوانده به دلایلی ترجیح می دهند فرزند خود را از سایر استان ها تحویل بگیرند و بخشی از تقاضاهای این استان از بهزیستی استان های مازندران، گیلان و هرمزگان است.
۸۱ هزار ۲۹۷ توانجو به طور مستمر و غیرمستمر تحت پوشش خدمات حمایتی بهزیستی استان مرکزی قرار دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.