آغاز به کار پایگاه تحقیقات سرطان در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، علیرضا ابدال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: پایگاه تحقیقات سرطان با هدف پیشگیری و کاهش سرطان فعالیت خود را در این مرکز آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پایگاه با همکاری پزشکان و دانشجویان رشته‌های مختلف، تحقیقات خود را در موضوع بررسی تأثیر‌های چهار عامل آب، خاک، زمین و هوا بر روی سرطان آغاز کرده‌اند تا با یافته‌های حاصل از این کار تحقیقاتی نسبت به پیشگیری و کاهش این بیماری اقدام شود.

مدیر مرکز تخصصی و آموزشی آیت‌الله خوانساری اراک تصریح کرد: در کنار این اقدام، طرح غربالگری سرطان سینه را با همکاری انجمن سرطان استان به اجرا درآورده که طی آن دو هزار نفر از زنان کارمند و خانه‌دار زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

ابدال افزود: با اجرای این طرح مرکز تحقیقات سرطان اطلاعات حاصل از اجرای این طرح را جمع‌آوری و راهکارهای موثر در کاهش این نوع از سرطان را ارائه خواهد کرد.

به گفته وی هم‌اکنون پنج پزشک متخصص زنان، فوق تخصص خون و سرطان به همراه تعدادی رادیولوژیست در این پایگاه مشغول فعالیت هستند.

مدیر مرکز تخصصی و آموزشی آیت‌الله خوانساری اراک در بخش دیگری از سخنان خود از نصب و راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال در این بیمارستان خبر داد و خاطر نشان کرد: این دستگاه با توجه به قدیمی بودن دستگاه‌های قدیمی با حمایت وزارت بهداشت خریداری شده و ظرف چند روز آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی با با بیان اینکه این دستگاه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال خریداری شده است، بیان کرد: در حال حاضر دستگاه‌های رادیولوژی، ماموگرافی، سی‌تی‌اسکن، رادیوتراپی و سونوگرافی در این بیمارستان وجود دارد که تلاش داریم با اخذ مجوزهای لازم دستگاه تصویربرداری مربوط به بیماران ام‌اس را نیز در بیمارستان نصب و راه‌اندازی کنیم.

ابدال با اشاره به وضعیت پروژه توسعه بیمارستان یادآور شد: فاز اول این پروژه که شامل اسکلت‌بندی و بتن‌ریزی بود به پایان رسیده و پیمانکار فاز دوم آن نیز مشخص و به زودی عملیات اجرایی را آغاز خواهد کرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.