تجلیل از ۷۰ فعال عرصه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، احمد حاتمی‌پور، مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از برگزاری چهاردهمین همایش فعالان حوزه اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی خبرداد.

وی با اشاره به اینکه همایش یاد شده تحت عنوان «شکوه هجرت» برگزار می‌شود، هدف از برگزاری این همایش را ارزیابی عملکرد ۸ ماه نخست سال جاری و آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف طرح‌های اجرایی بیان کرد و گفت: پس از بررسی محورهای در دستور کار از ۷۰ نفر از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی نیز تجلیل می‌شود.

حاتمی‌پور ادامه داد: تجلیل از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی در دو طیف اقشار بسیجی و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، در این همایش سعی می‌شود تا جوانان با نحوه فعالیت بسیج سازندگی بیش از پیش آشنا شده و زمینه رشد فکری خود را فراهم سازند.

وی آسیب‌شناسی در حوزه اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی را با حضور زمانی قمی استاندار مرکزی، کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان و جمعی از فعالان این حوزه اعلام کرد.

حاتمی‌پور گفت: فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در زمینه‌های شیلات، کشت زعفران، پرورش قارچ، زنبور عسل، صنایع تبدیلی، مالکیان و گیاهان دارویی فعالیت دارند که با فعالیت آنها استان مرکزی از بین ۳۱ استان بین ۸ رتبه برتر کشور قرار دارد.

این مقام مسئول توانمندسازی و آموزش را از برنامه‌های مدون بسیج سازندگی خواند و اظهار کرد: جذب صنایع و ارائه تسهیلات به مخاطبان یکی از برنامه‌های مدونی است که این سازمان دنبال کرده و تاکنون نیز موفق عمل کرده است.

حاتمی‌پور در ادامه هدف از اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اردوهای جهادی را فرهنگ‌سازی و تلاش برای قطع وابستگی برشمرد و اضافه کرد: بسیج سازندگی در سه ساله گذشته ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار داده که خوشبختانه با فرهنگ‌سازی در دور حوزه دستگاه‌های اجرایی و آموزش به مخاطبان به پویایی رسیده است.

وی تسهیل در روند پرداخت تسهیلات بدون سنگ‌اندازی را از وظایف دستگاه‌های اجرایی خواند و تصریح کرد: آموزش متقاضیان به منظور بهره‌گیری از حداقل امکانات با بازده حداکثری با مبلغ متعارف و کم از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی است و که در این رابطه نیز با کسب اعتبار، افرادی که دچار ناهنجاری نظیر اعتیاد و…  هستند را وارد حوزه اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی واحدهای مدیریتی کرده‌ایم.

حاتمی‌پور اظهار کرد: فرهنگ بهره‌وری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان به بهترین وجه ممکن در حال اجراست؛ اما برای رسیدن به نقطه ایده‌آل جای کار وجود دارد که با استفاده از کارشناسان و نخبگان حوزه اقتصادی می‌توانیم به ارتقای استان در این زمینه کمک کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اعلام رضایت جوانان از فعالیت در حوزه طرح‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: جا دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی گردهم آمده و با هم‌افزایی طیف‌های گسترده دست به فعالیت‌های عملیاتی چشمگیرتر بزنند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در پایان، اعلام کرد: چهاردهمین همایش تجلیل از فعالان اقتصاد مقاومتی، یکشنبه، اول آذر در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.