استاندار مرکزی: بدون تعارف با قانون شکنی در انتخابات برخورد می شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل زا ایرنا ، محمود زمانی قمی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: مجریان انتخابات مسئولیت خطیری را در اعتماد سازی مردم و صیانت از آرا برعهده دارند و باید مطابق تقویم انتخابات و قوانین جاری حرکت کرده و در برابر هر قانون شکنی مقتدرانه بایستند.
وی گفت: ملاک عمل مجریان انتخاباتی در روند امور، نظرات مراجع چندگانه قانونی است و توصیه پذیری و یا فضا سازی له یا علیه نامزد و یا جریانی در ارکان انتخاباتی محلی از اعراب ندارد.
استاندار استان مرکزی اظهار کرد: فلسفه انتخابات این است که نشان دهد مردم تعیین کننده هستند و نتیجه آن هرآنچه باشد تشخیص خرد جمعی است و تمکین و احترام به آن واجب است.
زمانی قمی بیان کرد: آرای مردم از مصادیق حق الناس است و باید نهایت درایت و دقت در صیانت از رای و نظر مردم در انتخابات انجام شود.
وی عنوان کرد: هر گروه سیاسی شناسنامه دار طیفی از نظام جمهوری اسلامی است که خارج از نظرگاه خاص آن باید در دایره شور انتخاباتی حضور یابد و تکلیف مجریان انتخاباتی امنیت کامل برای برگزاری نشست های قانونی آن هاست.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: تضارب آرا و اندیشه ها و باز کردن میدان برای حضور نمایندگان تمامی طیف ها در رقابت های سالم انتخاباتی تکلیفی مهم است اما مجریان انتخابات باید عرصه را بر افرادی که در پی توهین و تخریب هستند تنگ کنند.
زمانی قمی بیان کرد: برابر قانون هر فرد حقیقی که حقش ضایع شده باشد فارغ از نگاه سیاسی و فکری محترم است و پیگیری امور او اهمیت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مقوله برجام با موفقیت وارد مرحله اجرایی شده است، گفت: مذاکرات برجام با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به انجام رسید و برای اجرای مفاد آن باید همه ارکان نظام مطیع و گوش به فرمان رهبری باشند.
استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: دولت با تدبیر و تعهد در پیشبرد اهداف برجام در صحنه است و می داند که یک گام جلوتر یا عقب تر از خواست رهبری صدمه به کل نظام است و اجرای فرامین معظم له را با دقت و حساسیت پی خواهد گرفت.
زمانی قمی عنوان کرد: فصل مشترک همه طیف ها و گروه ها در کشور منافع ملی و عمران و آبادانی است و در مقوله برجام همه ارکان نظام در قالب یک تیم همگرا و واحد با راهبری مقام عظمای ولایت کوشیدند و به نتیجه رسیدند.
وی ادامه داد: امید است که با اجرایی کردن مسئولانه اقتصاد مقاومتی، شاهد ترمیم جراحات و رونق در تولید و سازندگی باشیم.
استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با گزارش جامع از سفر مدیران استان مرکزی به ایلام برای برنامه ریزی اربعین حسینی گفت: ستاد اربعین در کل کشور شکل گرفته و استان مرکزی علاوه بر آمادگی در دو حوزه مردمی و دولتی برای پذیرایی از زائران حسینی در مسیر تردد، با حضور در ایلام ، اقدام به برپایی بیمارستان سرپایی و استقرار شهردار مقیم در مرز مهران می کند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: مردم در اربعین پارسال اجتماع بی نظیری از وحدت شیعه در کربلای معلی به نمایش گذاشتند و امسال نیز پیش بینی می شود خیل بزرگی از زائران حسینی در این ایام برای زیارت عتبات عالیات اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تاسیسات و زیرساخت های استان ایلام در سیل اخیر خسارت دیده ، گفت: وظیفه استان های دیگر است که در اجتماع اربعین با حضور فعالانه در مرز مهران و استان های خود بهترین خدمات را برای زائران تدارک ببینند.
استاندار استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از تلاش های نیروی انتظامی در برقراری امنیت گفت: این نیرو ماموریت های متنوع و سنگینی برعهده داردکه به شایستگی در سایه افزایش بهره از توان مردمی و سایر دستگاه های اجرایی توانسته کارنامه درخشانی داشته باشد.
زمانی قمی عنوان کرد: بیکاری به عنوان یک آسیب ریشه ای و چالش مهم مسئولان مطرح است و برای حل این مشکل باید همه امکانات کشور بسیج شود.
وی توضیح داد: تحریم ها و شرایط نابسامان سالهای قبل سبب شده که چالش های حوزه تولید عمیق شود و وجود برخی تجمع های کارگری و راکد ماندن ظرفیت های تولید، بخشی از این بیماری است که درمان آن صبر، تدبیر و همت همه جانبه می طلبد.
استاندار استان مرکزی در خصوص اهمیت اقدامات پدافند غیرعامل نیز گفت: پدافند غیرعامل راهبردی هنرمندانه به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار است و همه بخش ها باید با حساسیت و اولویت این مهم را سرلوحه امور خود قرار دهند.

*** کشف سرقت در استان مرکزی ۸۳ درصد افزایش یافت
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: کشف سرقت در این استان در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۸۳ درصد افزایش دارد و از پنج هزار و ۷۸۷فقره در سال قبل به شش هزار و ۹۸۹ مورد در سال جاری رسیده است و دراین رابطه دو هزار و ۷۲۰ سارق نیز دستگیر شده اند.
سرهنگ کیومرث عزیزی افزود: در سال جاری سه تن و ۲۹۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان مرکزی کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال کشف مواد افیونی ۴۱ درصد رشد دارد و علاوه بر دستگیری و ساماندهی هفت هزار و ۱۰۳ معتاد، ۲۱ باند قاچاق در استان متلاشی شده و ۳۷۳ قاچاقچی نیز به چنگال قانون گرفتار آمده اند.
وی توضیح داد: ساماندهی افزایش ظرفیت اردوگاه و کمپ دولتی ترک اعتیاد اراک به منظور مبارزه قاطع با اعتیاد و جمع آوری معتادان خیابانی در اراک ضروری است چرا که طبق آمار ۷۵ درصد سرقت های استان مرکزی را دزدی های خرد شامل می شود که ۹۰ درصد عاملان این سرقت ها معتادان ولگرد هستند.
سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: نبود مرکز ویژه برای نگهداری و ساماندهی معتادان اچ آی وی مثبت معضلی است که باید به همت مسئولان استانی برای آن چاره اندیشی شود.
وی عنوان کرد: وضعیت استان مرکزی در آمار تصادف ها رضایت بخش نیست و با وجود تلاش های متعدد در سال جاری در حوزه تصادف درون شهری ۶۸ فوتی و در تصادف های برون شهری ۲۷۰ جان باخته، ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد بیشتر شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: معضل جدی که نیاز به پژوهش دارد مقوله افزایش فوت مجروحان تصادف ها در مراکز درمانی است که باید کار میدانی و عمیقی بر روی آن انجام شود.
سرهنگ عزیزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ساماندهی فضای مجازی در حوزه امنیتی متولی مشخص دارد، گفت: این حوزه در بخش رصد فرهنگی متولی مشخصی ندارد و باید این معضل هرچه سریعتر در سطح کلان و استان برطرف شود.
وی عنوان کرد: جرایم سایبری و مجازی در سال های ۸۵ و ۸۶ در مجموع دو درصد جرایم را شامل می شد اما اینک عامل ۳۰ درصد از جرایم است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مقوله عفاف و حجاب پیش از انکه در حوزه برخورد با ناهنجاری ها قرار گیرد یک معضل فرهنگی است و نیاز است با اقدامات نرم فرهنگی و راهکارهای سازنده اصلاحات لازم در این عرصه دنبال شود.
سرهنگ عزیزی گفت: درسال جاری ۱۲۶ هزار و ۶۲۶ تماس مردمی با پلیس در استان مرکزی ثبت شده که ۸۳ درصد این تماس ها زیر ۱۰ دقیقه و ۱۰ درصد تا ۱۵ دقیقه از سوی پلیس عملیاتی شده است.
وی عنوان کرد: در مجموع امسال ۱۶ هزار و ۹۸۱ مورد دستگیری در جرایم مختلف در استان انجام شده که ۱۶ هزار و ۳۳۱ مورد آن مرد و بقیه زن بوده اند.
وی یادآور شد: ۵۳ درصد از کل دستگیرشدگان استان مرکزی در سال جاری بیکار بودند که این مساله تکلیف دستگاه های بسترساز شغل را سنگین می کند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: پلیس با حساسیت ویژه روند انتخابات و ایجاد فضای امن برای فعالیت های انتخاباتی را در دستور کار دارد.

***پیشگیری و خود حفاظتی در فضای مجازی
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی نیز گفت: پیشگیری و خودحفاظتی در فضای مجازی و ماموریت های حساس ، تکلیف مهم دستگاه ها در راهبردهای پدافند غیرعامل است.
سردار نورخدا قاسمی افزود: در هفته پدافند غیرعامل همایش های آموزشی و توجیهی در حوزه تهدیدهای زیستی ، سایبری ،فرهنگی و نظیر آن برگزار شد و چندین رزمایش نیز به اجرا درآمد.
وی توضیح داد: در ارزیابی نیمه اول امسال آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، ثبت اسناد و املاک ، امور مالیاتی و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دستگاه برتر در اقدامات پدافند غیرعامل شناخته شده اند و این ارزیابی ها با محوریت اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در نیمه دوم سال نیز انجام می شود.

***تقدیم به موقع لایجه بودجه به مجلس ضروری است
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تحویل به موقع لایحه بودجه سال ۹۵ در آذرماه به مجلس موجب می شود که فرصت کافی برای ارزیابی کمی و کیفی بودجه فراهم باشد.
عباس صلاحی افزود: بودجه امسال به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم ها آنگونه که باید در حوزه عمرانی نتوانست اثرگذار باشد و امید است با به انجام رسیدن برجام ، در سال آینده روند اقدامات عمرانی شتاب بگیرد.
وی با تاکید بر اهمیت راهبردهای برنامه ششم توسعه عنوان کرد: در استان مرکزی نیاز است که تدوین این برنامه مهم با برش شهرستانی با دقت و برمبنای نیازها و اولویت ها پی گرفته شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مصداقی از مردم سالاری دینی است و ناظران و مجریان انتخابات باید با دقت و وسواس در اجرای قانون وصیانت از آرای مردم بکوشند.
صلاحی، اشتغالزایی را مهمترین مطالبه مردم استان مرکزی دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی امسال از محل یارانه ها چهار هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی تصویب کرده که امید است در مسیر خود بتواند برای گره گشایی از بیکاری اثرگذار باشد.
وی ، تامین آب آشامیدنی سالم و آب کشاورزی، اصلاح محورهای مواصلاتی ، ساماندهی و توسعه مشاغل خرد و خانگی و اصلاح بافت فرسوده مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی را از دیگر مطالبات مهم مردمی در استان مرکزی عنوان کرد.

*** ستاد برگزاری هفته پژوهش در استان مرکزی تشکیل شد
رئیس دانشگاه اراک هم گفت: ستاد برگزاری هفته پژوهش در استان تشکیل شده و کمیته های هفت گانه زیرمجموعه آن شکل گرفته است.
دکتر سعید حمیدی افزود: پژوهش راهبری پایه و اساس توسعه است و برای این هفته برنامه های متنوعی در فناوری اطلاعات، حوزه صنعت و تعامل با دانشگاه، مقوله کشاورزی، پژوهش دانشجویی و دانش آموزی ، ظرفیت فنی و مهندسی و برپایی نمایشگاه تدارک شده است.
در این نشست عزیز فیلی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی معرفی و از خدمات مهدی زندیه وکیلی معاون قبلی تقدیر شد.
هم چنین حجت الاسلام حسین بکتاش به عنوان مشاور استاندار مرکزی در امور روحانیت معرفی و از خدمات حجت الاسلام نعمت الله سرلکیان مشاور قبلی تقدیر شد.
رونمایی از کتاب پدافند غیرعامل در حوزه زیستی، تقدیر از دستگاه های برتر حوزه پدافند غیرعامل و معرفی مدیران جدید ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرکهای صنعتی، بانک صادرات ، اداره کل منابع انسانی و اداری و مالی استانداری از دیگر بخش های این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.