هماهنگی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها در تمام امور از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا نظام‌آبادی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درباره اهمیت اتوماسیون اداری اظهار کرد: برای تسریع در امور و جلب رضایت ارباب رجوع، باید مبحث اتوماسیون اداری و رفع اشکالات احتمالی این نرم‌افزار به صورت جدی پی‌گیری شده و اثر بخشی آن بر کاهش هزینه‌ها بصورت منظم و مکرر رصد و در راستای بهبود آن به صورت جدی اقدام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: همه واحدها و مراکز باید با روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استان به منظور دریافت و تکمیل اطلاعات به‌روز واحدها و هم‌چنین تهیه گزارشی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های واحدها همکاری مطلوب را داشته باشند تا بانک اطلاعات استان در تمام حوزه‌های مربوطه بروز شود.

نظام‌آبادی با قدردانی از زحمات بی‌دریغ رؤسای واحدها، درباره اضافه‌کاری آنان گفت: در این زمینه باید براساس بخشنامه‌های سازمان مرکزی عمل کنیم و ضروری است که واحدها همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر فعالیت‌‌های عمرانی افزود: در صورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در واحدها، باید به بحث تعمیر و نگهداری ساختما‌ن‌ها، بهینه‌سازی و زیباسازی درواحدها توجه ویژه شود. بنابراین رؤسای واحدها در این زمینه باید با دقت نظر بیش از گذشته عمل کنند و گزارش پیشرفت‌های حاصل شده را به همراه مستندات قبل و بعد از اقدامات از حوزه‌های مربوطه اخذ و از نتیجه کامل اطمینان حاصل شود واین روش بصورت مستمر ادامه یابد.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی درباره بخشنامه برقراری حق تخصص کارکنان اظهار کرد: در اجرای این بخشنامه، باید هوشیاری و دقت زیادی به کار بست تا هم کنترل هزینه‌ها لحاظ شود و هم رضایت‌مندی و ارتقای انگیزه کارکنان تقویت شود. بنابراین تصمیم‌گیری برای پرداخت حق تخصص در شورای اداری واحد ها با در نظر گرفتن تمامی جهات مربوطه صورت پذیرفته و برای کنترل و مدیریت هزینه‌های واحد در صرفه‌جویی حامل‌های انرژی، اضافه کاری‌های غیر ضروری، ادغام گروه‌های آموزشی در دانشکده‌هایی که دارای دانشجوی کمی هستند، حذف مأموریت‌های غیرضروری و … همچنین تدابیر اجرایی برای ایجاد منابع درآمدزایی غیرشهریه‌ای باجدیت پیگیری شود.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی درباره لحاظ بخشنامه‌های سازمان مرکزی در همه تصمیمات و عملکردها گفت: از آنجا که هم‌گرایی و ایجاد هماهنگی بین واحدها و مراکز دانشگاهی استان و کیفی‌بخشی به فعالیت‌ها در تمامی امور از سیاست‌های وقت دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی است، بنابراین تطبیق تمام فعالیت‌ها با بخشنامه‌های مربوطه، سرعت، دقت و کیفیت کار را بالا خواهد برد. بنابراین از واحدها انتظار می‌رود با نگاه و تفسیر صحیح و مثبت از بخشنامه‌ها اقدامات خود را برنامه‌ریزی کرده و در راستای سیاست فوق گام بردارند.

وی با تأکید بر حضور فعال و تمام‌‌وقت رؤسای واحدها و مراکز آموزشی در محل کار خود اظهار کرد: باید مدام در فکر برطرف کردن مشکلات و تقویت توانمندی‌های موجود باشند و بازدید از حوزه‌های مختلف کاری، حضور کامل و فعال، تفویض امور به همراه نظارت به معاونان، اخذ و بررسی نظرات کارکنان و دانشجویان و بازدیدهای دوره‌ای از تمامی حوزه‌های هر معاونت می‌تواند کارایی و توانمندی‌ها را افزایش دهد.

نظام آبادی ادامه داد: رشته‌های کم متقاضی و کاهش شهریه در جلسه آتی شورای آموزشی استان مرکزی به دقت بررسی و پرونده رشته‌های جدید و فاقد مصوبه نیز در همان شورا مورد بررسی قرار گیرد تا با تصویب رشته‌های جدید، کاهش پذیرش دانشجو در رشته‏‌های کم متقاضی، جبران شود.

وی با توجه به لزوم صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی گفت: طرح تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در راستای بهینه‌سازی مصرف و صرفه‌جویی، باید مورد توجه قرار گیرد و مطالعات اولیه و امکان‌سنجی آن انجام شود تا موضوع برای تصویب به سازمان مرکزی انعکاس یابد. در همین راستا بازدید کارشناس‌های مجرب از ساختمان‌های بلااستفاده واحدها برای تبدیل آن به واحدهای پزشکی و دی کلینیک و…نیز صورت خواهد گرفت که نتایج آن در کمیسیون دائمی هیأت امناء و سپس درهیأت امنای استان تقدیم خواهد شد.

در ادامه جلسه بهروز بهرامسری رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان مرکزی به قرائت و تشریح دستور کار جلسه پرداخت و رؤسای واحدها به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

حجت‌الاسلام دکتر حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق با توجه به ماه محرم و تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، اقامه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز را به عنوان دو پیام بسیار مهم واقعه جان‌سوز کربلا برشمرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.