استان مرکزی به دنبال تجمیع برخی دانشگاه‌ها

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، غلامرضا فتح‌آبادی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی در خصوص اولویت‌های اصلی در راستای توسعه کیفی و کمی دانشگاه‌‌ها بیان کرد: در این طرح امکانپذیر بودن تجمیع برخی از دانشگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها بررسی می‌شود. این رویکرد یک راهکار برای برون‌رفت از معضلات اجتماعی و اقتصادی در این حوزه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: در حال حاضر در حوزه توسعه کمی دانشگاه‌ها اشباع هستیم و قصد نداریم به تعداد دانشگاه‌های موجود اضافه کنیم، اما سیاست کلی این است که تا حد ممکن دانشگاه‌هایی که با چالش مواجه شده‌اند را تجمیع کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: طرحی در رابطه با رشته‌های تحصیلی در استان آغاز شده است. هدف از این طرح بررسی رشته‌های تحصیلی براساس نیازمندی جامعه و ایجاد تنوع رشته در شهرستان‌هاست. از طرفی به دنبال ایجاد رشته‌ها و شاخه‌های جدید هستیم.

فتح‌آبادی گفت: در کل تنوع شاخه‌ها و گرایشات تحصیلی در کشور کم بوده و به سالیان گذشته برمی‌گردد. به عنوان مثال رشته جامعه شناسی در دنیا دارای ۱۰۷ شاخه است، اما در کشور ما نهایتاً پنج شاخه از این رشته موجود است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.