ساماندهی مشکلات درمانی استان مرکزی نیازمند تدابیر ویژه است…

به گزارش مرکزی دیلی، «محمدحسین مقیمی» بامداد یکشنبه در جریان بازدید سرزده از مرکز درمانی ولیعصر (عج) اراک افزود: این بیمارستان به عنوان کانون مادرتخصصی درمان اورژانسی و تخصصی، علاوه بر مردم استان مرکزی به استانهای همجوار نیز سرویس دهی می کند درحالیکه به شدت از فرسودگی تجهیزات و فضاهای فیزیکی رنج می برد.

وی اظهار کرد: حدود یک پنجم از بدهی بیش از یکصد میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی اراک مربوط به مطالبات بیمارستان ولیعصر (عج) است که امید است در سایه اقدامات و پیگیری های دولت به زودی بخشی از آن با تخصیص اعتبار ویژه پرداخت شود.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک از پروژه های نیمه تمام مهم استان مرکزی است که بخاطر نبود اعتبار سالهاست بلاتکلیف باقی مانده و باید هرچه سریعتر با استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی و استفاده از راهکارهای قانون بودجه با همراهی وزارت بهداشت و درمان سرعت بگیرد.

مقیمی توضیح داد: حوزه سلامت در صدر سیاستهای مدیریت ارشد اجرایی استان مرکزی است چرا که توسعه متوازن و پایدار بدون تضمین و ارتقای سلامت مردم میسر نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این بازدید گفت: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک درحال حاضر ضریب اشغال تخت بالای صددرصد دارد و به دلیل امکانات نامناسب فضای فیزیکی در راهروی بیشتر بخشها تخت گذاشته شده و بیماران بستری می شوند.

دکتر «حسن طاهراحمدی» افزود: کمبود کادر درمانی در این بیمارستان نیز معضلی است که مدیران را برای خدمات رسانی به مردم مجبور به برقراری اضافه کار اجباری برای پرسنل می کند که این مهم خستگی مفرط نیروی انسانی و نارضایتی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: مطالبات پرسنلی این بیمارستان به دلیل کمبود اعتبارات و کسری بودجه ۱۸ ماه است که به تعویق افتاده و باید هرچه سریعتر این مشکل حل شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: این بیمارستان دو دستگاه سی تی اسکن دارد که روزانه حداقل به ۵۰ بیمار سرویس دهی می کرده است که دستگاه اصلی به دلیل فرسودگی از رده خارج شده و دستگاه اورژانسی نیز دارای نواقص فنی است و احتمال از کار افتادن آن وجود دارد.

دکتر طاهراحمدی با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی خواستار مشارکت خیرین و بخش خصوصی برای تامین سریع یک دستگاه سی تی اسکن برای این بیمارستان شد.

در این بازدید استاندار مرکزی با حضور در بخش های اورژانس، جراحی و ارتوپدی از تعدادی بیماران بستری عیادت کرد و از نزدیک با مشکلات و خواسته های آنان آشنا شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.