هیات مدیره خانه مطبوعات مطالبات خبرنگاران را پاسخ می دهند

هیات مدیره خانه مطبوعات مطالبات خبرنگاران را پاسخ می دهند یکی از عنوان های شماره یازدهم هفته نامه اتفاق مرکزی است که به مروری برعملکرد این هیات مدیره و مطالبات خبرنگاران پرداخته است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، خانه مطبوعات استان مرکزی سرانجام پس از فراز وفرودهای فراوان با آمدن مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی آغاز بکار کرد. اگر چه با گذشت حدود یکماه از عمر خانه مطبوعات امید زیادی در خبرنگاران ایجاد شده اما اخیرا انتقاداتی را به همراه داشته که حرکت لاک پشتی این خانه در روند ثبت آن و اقدامات اخیر اعضای هیات مدیره در خصوص ارائه بلیط سینما، سفر به عتبات عالیات و … از جمله مباحث پیش روی این خانه است.
این در حالی است که در شرایط عادی، این خانه نسبت به سایر استانها در رتبه های آخر قرار دارد و به نظر می رسد شتاب کاری خانه مطبوعات در برخورد با خبرنگاران و اولویت های کاری آنها بسیار پایین است که به راحتی میتوان این موضوع را در مباحث ذکر شده برخی اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات در خصوص میزان جلسات این اعضا دریافت.
رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی گفت: تشکیل کمیته های رفاهی، حقوقی، انضباطی، فنی، مسکن و تعیین نماینده برای حضور در شورای روابط عمومی های استان ازاقدامات هیات مدیره است که برای جلب همکاری تمامی اعضای خانه و پیشبرد بهتر کارها انجام شده است.
علی حیدر شاه حسینی افزود: با هماهنگی مدیر محترم حج و زیارت استان مرکزی امکان اعزام اعضای خانه مطبوعات استان با شرایط نقد و اقساط به عتبات عالیات فراهم شده که اطلاعیه آن در گروه مطبوعاتی خانه مطبوعات اعلام شده است.
وی در خصوص اعزام اعضا به نمایشگاه کتاب بیان کرد: تلاشهای بی وقفه ای از سوی هیات مدیره برای اعزام اعضای خانه مطبوعات به نمایشگاه کتاب انجام شد و با همکاری مدیر روابط عمومی پتروشیمی شازند و مدیر عامل این شرکت زمینه اعزام همکاران رسانه های عضو خانه مطبوعات به این نمایشگاه فراهم شد، که اطلاعیه آن درج شده است.
شاه حسینی با تاکید بر یکی از بندهای اساسنامه، که اعضای هیات مدیره می بایست حداقل ماهانه یک نشست داشته باشند گفت: به دلیل نوپا بودن خانه مطبوعات استان، در مواردی هفته ای یک نشست نیز برگزار شده ضمن آنکه نشست کمیته ها و نیز پیگیری موضوعات به طور مداوم در جریان است.
رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی در خصوص افتتاحیه خانه مطبوعات خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم برای مراسم افتتاحیه در نشستی با حضور مدیر کل روابط عمومی استانداری و نیز معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است که در این زمینه منتظر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.
شاه حسینی در خصوص بیمه خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شده در این خصوص نشستی با اداره کل کار و امور جتماعی و مدیران مسئول برگزار شود تا راهکاری قانونی برای حل این مشکل اندیشیده شود که کمیته رفاهی در این خصوص پیگیر است.
علی حیدر شاه حسینی با اشاره به ثبت خانه مطبوعات استان مرکزی سازمان ثبت اسناد اظهار کرد: خانه مطبوعات استان در حال مراحل ثبت در سازمان ثبت اسناد است اما مقدمات ایجاد سایت و سامانه پیامک انجام شده و نامه ای برای تامین اعتبار به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شده است.
رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: خانه مطبوعات استان یک تشکیلات نو پا است و با توجه به این امر که حدود ده سال این خانه فعال نبوده، می طلبد مسئولان با تعامل و همکاری راه برای پیشرفت این خانه فرهنگی هموار کنند.
وی بیان کرد: این خانه برای پیشرفت در کارهای خود نیازمند همکاری مسئولان به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با حمایت خود از خانه مطبوعات زمینه رشد و پویایی رسانه ها را بیشتر از گذشته فراهم کنند.
نیره یوسفی راد رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان نیز گفت: اولویت کاری این خانه بحث آموزش خبرنگاران است و به محض تجهیز دفتر خانه مطبوعات و تهیه مکانی، با دعوت از اساتید مربوطه آموزش خبرنگاران را آغاز خواهیم نمود و با توجه به نبود امکانات و اعتبارات کلاسهای آموزشی را در سالن های دستگاههای دیگر برگزار خواهیم نمود.
سمیه بصیرت صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه کاوه نیز بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات نشریات استانی در استان، عدم تخصیص عادلانه آگهی به نشریات استانی و مشخص نبودن مرز بین خبرنگار با آگهی گیرنده ست.
رشد ۱۸ درصدی تسهیلات بانک کشاورزی به کشاورزان و دامداران در سال ۹۴، مسئولان سکوت کنند،ورزش سقوط می کند، نگاهی به علل عمومی چرایی رای مردم به تغییر و فعال کردن مدارس فوتبال از دیگر عنوان های خبری هفته نامه اتفاق استان مرکزی است.
هفته نامه اتفاق مرکزی با مشی سیاسی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی با صاحب امتیاز و مدیرمسئولی سپیده کامیانی منتشر می شود.
۵۱ نشریه و ۹ پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.