مدیر کل جدید ارشاد : کمبود اعتبارات توجیه مناسبی برای عملکرد ضعیف نیست

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، مهدی حقیقی‌فر عصر دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: امیدواریم گشایش اعتبارات ملی و استانی در حوزه فرهنگ و ارشاد اتفاق افتد، اما معتقدیم که کمبود اعتبارات توجیه مناسبی برای عملکرد ضعیف نیست.

وی افزود: یکی از رویکردهای اداره ارشاد استان پاسخگویی به نیازها و مراجعات مردم است تا در کمترین زمان این نیازمندی‌ها رفع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: فضاهای موجود در اختیار ارشاد استان به طور کامل در اختیار انجمن‌های ادبی و هنری قرار گرفته تا این مجموعه‌ها رشد کنند.

حقیقی‌فر ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه دوم هنرمندان است و در دوره مدیریت جدید بنا داریم تا همه امور مربوط به هنرمندان به آنها واگذار شود و فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وظیفه حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت هنرمندان را انجام دهد.

خانه مطبوعات خواسته مطبوعاتی‌های استان است

مشاور عالی استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: خانه مطبوعات خواسته مطبوعاتی‌های استان است و مدیرکل جدید این  خواسته را در دستور کار خود قرار دهد و هیئت منصفه مطبوعات نیز مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام حجت‌الله هاشمی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی متاثر از نهضت کربلا بود و زندگی ما نیز باید متاثر از زندگی و سیره امامان معصوم(ع) باشد، اتفاقات ضد فرهنگی که رخ می‎دهد باید بپذیریم که بخشی از آن نتیجه سهل انگاری ما است.

وی ادامه داد: استان مرکزی مهد پرورش عالمان، مشاهیر و بزرگانی چون امیرکبیر، قائم مقام فراهانی و در راس آنها معمار کبیر انقلاب است، امام خمینی(ره) شخصیتی است که شرق را متحیر و غرب را عاجز ساخت.

هاشمی بیان کرد: باید تحرک فرهنگی ایحاد شود، بسته‌ها و هفته‌های فرهنگی برای جبران کاستی‌ها است، دولت، امروز حامی تلاش‌های فرهنگی است.

وی عنوان کرد: ما نیازمند نشاط عمومی هستیم و جامعه باید به سمتی رود که نشاط عمومی و سلامت روان مردم حفظ شود، صاحبان قلم و هنر سازندگان فرهنگ هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.