به مناسبت روز خبرنگار؛ قلمم را تیز کرده ام …

اهل همین شهرم در کوچه پس کوچه‌های همین شهر نفس می‌کشم، هر جا که فکرش را بکنید می‌توانید مرا ببینید. فرقی نمی‌کند روز باشد یا شب، سرما باشد یا گرما، گاهی لب به انتقاد می‌گشایم و مصائب شهر و محله‌ام را به رشته تحریر درمی‌آورم و گاه دردهای کشورم را بی‌هیچ اغماضی به گوش می‌رسانم.

گاهی آیینه‌ می‌شوم برای آنها که کمتر فرصت پیدا می‌کنند خود را رو در روی مسئولین قرار دهند، گاهی هم سر تعظیم فرود می‌آورم در برابر آنها که لباس خدمت به تن دارند و دغدغه اصلی‌شان رسیدگی به مشکلات مردمی است که شایسته خدمتند.

همان‌ها که سفره‌هایشان را به رنگ کمبودها و غم‌های مردم این شهر پهن می‌کنند. لطفا مرا بیشتر بشناسید؟ من جویای احوال همه هستم؛ دوست و دشمن برایم فرقی نمی‌کند و البته با شنیدن احوال خوب مردمان شهر و دیارم خوشحال می‌شوم.

امروزه که دشمن بیش از هر زمان دیگر قصد میهنم را کرده است، من نیز رسالتم تغییر کرده است. اسلحه قاره‌پیمایم اگر چه در جیبم جا می‌شود اما گلوله‌های کاغذی‌اش این‌روزها بدجور باید دشمن را به خود مشغول کند.

کشورم امروز بیش از هر زمان دیگری به یک زین‌الدین نیاز دارد تا قد علم کند و از بیخبری رهایمان سازد، من باید حاج همت بشوم تا مبادا دشمن با خبررسانی غلط باعث تضعیف روحیه مردمان کشورم بشود.

باید صیاد شیرازی باشم و صیاد اخباری بشوم که به صلاح کشورم است، باید آوینی بشوم تا مبادا دشمن در ذهن مردم شهرم دست به کاشت میدان مین بزند و من نتوانم در دود و آتش حاصل از انفجار این مین‌ها حقیقت را به تصویر بکشم.

من یار دوازدهم تیمی هستم که قصد دفاع دارد، دفاع از ارزش‌هایم، دفاع از مرزهایم که حالا فرسنگ‌ها آن طرف‌تر کشیده شده است، فرقی نمی‌کند خان طومان باشم یا تهران، حلب باشم یا دیرالزور، همه جا برایم خط مقدم است همه تصاویر باید از لنز دوربینم بگذرد.

مرا می‌شناسید؟

… آری من یک خبرنگارم در هر زمان و در هر مکان، خبرنگاری برای ایران بزرگ و سال‌هاست که قلمم را برای اعتلای میهنم تیز کرده‌ام … .

علی فرقانی – خبرنگار ایسنا منطقه مرکزی

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.