عباس رجایی : لزوم اتحاد روحانیت و فرهنگ

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عباس رجایی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته، ۲۸ مهر ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر‌کل اداره‌ فرهنگ و ارشاد استان مرکزی گفت: فرهنگ موضوع پیچیده ایست که فراتر از جمعیت کشور و همه  سلایق را در برمی‌گیرد و لازم است برای آن چارچوبی طراحی شود.

وی ادامه داد: اهداف کیفی نظام با ابزارهای کمی باید اندازه گیری شوند؛ ابزارهای کمی‌سازی بنیان‌های کیفی در کشور وجو دارد و لازم است حل و فصل شوند تا بتوانیم  با شاخص میزان آن را ارزیابی کنیم این مسئله به ویژه در فرهنگ مطرح است که مقوله دراز مدتی است و نتایج آن در سال‌های آتی نمایان می‌شود.

لزوم یکسان‌سازی متولیان فرهنگی

رجایی اضافه کرد: متأسفانه در کشور در مقوله فرهنگ همه مداخله می‌کنند و درعین حال مسئولیت هیچ امری را برعهده نمی‌گیرند؛ مسئله‌ای که نیاز به ساماندهی را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد که اگر این یکپارچگی حاصل نشود نتیجه  آن ناهنجاری می‌شود که در برخی عرصه‌ها دیده می‌شود؛ به طور مثال تأخیر در جلسات که به شکل اپیدمی به همه حوزه‌ها سرایت کرده تلاش فرهنگی برای رفع آن می‌طلبد.

ساختارهای فرهنگی کشور به خوبی چیده نشده است

وی گفت: عدم تنظیم روابط فرهنگی، نتیجه‌ای جز کیفیت پایین تولیدات فرهنگی درجامعه به دنبال ندارد، ریشه  بسیاری از مسائل به فرهنگ برمی‌گردد ساختارهای فرهنگی به خوبی چیده نشده‌اند این درحالی است که از اسلام و ولایت برای این امور مایه گذاشته‌ایم؛ مسائلی که دایره وسیعی را دربرمی‌گیرد که وزارت فرهنگ وارشاد لازم است دست به کار شود و چارچوب دقیقی برای آن تعریف کند چراکه می‌تواند در دراز مدت آسیب‌های جدی به بدنه اجتماع وارد کند.

رجایی اضافه کرد: نگاه عوامانه به مسائل تخصصی که در کشور رایج شده و لازم است در حوزه فرهنگی روی آن کار شود از جمله وظایف تعریف شده درحیطه ی کاری وزارت فرهنگ است.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: استان شرایط خاصی درچارچوب فرهنگی دارد؛ پیشینه با عظمت فرهنگی و شخصیت‌های فرهنگی همچون امام راحل در دل تاریخ خود دارد که باید بتوانیم از ظرفیت چنین شخصیت‌هایی برای تربیت آیندگان بهره ببریم که البته این امور نیاز به برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی دارد.

ساختارهای فرهنگی استان ضعیف است

وی با اشاره به تقویت بنیه فرهنگی استان  ادامه داد: ساختارهای فرهنگی ضعیف است و به استان از نظر بودجه بندی فرهنگی ظلم شده است خلاهای سخت افزاری و نرم افزاری استان باعث شده استان به جایگاه فرهنگی شایسته خود نرسد، انجمن‌های فکور اما غریب استان نیاز به حمایت دارند، مطبوعات استانی تنها از نظر کمی رشد داشته‌اند و کیفی‌سازی رخ نداده است باید از نیروهای خوب استان که تفکر فرهنگی دارند و می‌توانند موتور تحرک فرهنگی استان باشند استفاده کرد.

نماینده مردم اراک در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد باید دین باور باشد؛ می‌بایست دین‌پژوهی و دین‌پروری و ارتقای باورهای دینی جوانان در حوزه فرهنگ درشأن ناب اسلام شکل بگیرد و ارتقا یابد و فاصله بین روحانیت و وزارت فرهنگ و ارشاد کاهش یابد، پروتکل صهیونیست ایجاد فاصله بین این دوعنصر است، اجازه دهید اسلام ناب و روحانیت که دین اسلام را مطرح می‌کند با فرهنگ جامعه ید واحده شوند و امیدواریم فرهنگ عمومی جامعه که دبیرخانه آن در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد است به سلامت به مقصد برسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.