افزایش نظارت بر واحدهای تولیدکننده خوراکی و بهداشتی در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، مصطفی دلاور شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به درج نشانگر رنگی تغذیه بر محصولات غذایی اظهار داشت: این اقدام حرکتی موثر در راستای افزایش ارتقاء سطح سلامت در حوزه محصولات غذایی است و باید به دنبال این طرح که از سال گذشته اجرایی شده تمامی محصولات نشانگر رنگی تغذیه را به عنوان راهنمای سلامت نصب کنند.

وی افزود: این نشانگرها در سه طیف رنگی سبز، زرد و قرمز دسته بندی شده که وجود مقادیر چربی، نمک و قند را در محصول غذایی نشان می‌دهد که مصرف کننده با مطالعه نشانگر مربوطه آگاهی خود را افزایش می‌دهد که این موضوع به بهبود سلامت جامعه کمک بسیاری می‌کند.

معاون غذا، دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: درج نشانگرهای مربوطه به افراد بیمار کمک می‌کند تا براساس میزان سلامتی خود محصولی متناسب با شرایط خود انتخاب کنند.

دلاور با اشاره به هدف نهایی از برچسب‌گذاری سلامت گفت: طرح اجرای این برچسب‌ها از گام‌های ارتقای سطح سلامت و حقوق شهروندی است و به دنبال این هستیم دیگر اطلاعات تغذیه‌ای را در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر تعداد ۲۸۵ واحد در زمینه تولید محصولات خوراکی، بهداشتی و آرایشی در سطح استان مرکزی وجود دارد که با توجه به حساسیت‌های مهم و تکلیف وظیفه در مدت ۱۸ ماهه مورد ۳ هزار و ۳۷۹ بازدید بهداشتی قرار گرفته اند.

معاون غذا، دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: درسال گذشته نیز میزان ۲ هزار و ۱۳۷ مورد بازدید از واحدهای صنعتی انجام شده است که تعداد ۳۶ واحد به مراجع قضایی معرفی شدند.

دلاور بااشاره به اجرای طرح کشوری پایش گفت: این طرح که به صورت کشوری در چهار مرحله انجام شد که ۱۰ درصد محصولات تولیدی استان مورد سنجش و نظارت قرار گرفت و خروجی حاصل ۶ مورد دچار مشکل اعلام شد.

وی افزود: نکته بسیار جالب اینکه از لحاظ وجود روغن پالم و وجود آلودگی در آب‌های معدنی استان مرکزی از استان‌های بدون مشکل معرفی شد که این موضوع نشان از حساسیت مسئولان حوزه سلامت استان مرکزی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.