حسن بیگی: قانون مداری و صیانت از آرای مردم رسالت مهم مجریان انتخابات

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، شکرالله حسن بیگی عصر روز سه شنبه در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: مجریان انتخابات با رعایت اصل بیطرفی و امانتداری آرای مردم باید فضای بانشاط و مناسبی را برای انتخابات آزاد و رقابتی با حضور حداکثری مردم ایجاد کنند.
وی ادامه داد: انتخابات نماد اتحاد ملت و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی است و باید مجریان انتخاباتی با حساسیت و دقت هر چه تمامتر مراحل برگزاری انتخابات سالم و به دور از حاشیه را در دستور کار قرار داده و از تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی فعال در برگزاری انتخابات سالم بهره گیرند.
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: مشارکت آگاهانه، گسترده و با شکوه مردم با همکاری دستگاه ها و عوامل اجرایی و نظارتی، زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و در شان نظام جمهوری اسلامی در سال جاری را محقق می کند.
حسن بیگی افزود: برگزاری همزمان دو انتخابات حساس مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری محسوب می شود.
وی با یادآوری ثبت نام نامزدها برای انتخابات گفت: مجریان انتخاباتی در هنگام ثبت نام نامزدهای احتمالی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید شرایط حضور در انتخابات از جمله داشتن تابعیت جمهوری اسلامی و حداقل سن سی سال و حداکثر ۷۵ سال را مد نظر داشته باشند و به نکات ریز برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان دقت لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری استان مرکزی بیست و هشتم آذر ماه امسال را شروع انتخابات و ثبت نام از داوطلبان عنوان کرد و گفت: فرمانداران و بخشداران مستقل به مدت شش روز بعد آغاز انتخابات باید هیات اجرایی را با نظارت هیات نظارتی تشکیل و به این هیات معرفی کنند.
حسن بیگی گفت: برای تشکیل هیات اجرایی ۳۰ نفر از معتمدان شهرستان که مقیم شهرستان بوده و یا به مدت پنج سال سابقه سکونت در شهرستان را دارند به هیات نظارتی معرفی می شوند.
وی ادامه داد: هشت نفر از این افراد با انتخاب خودشان به همراه یکی از اعضای شورای شهر، رییس ثبت احوال شهرستان و فرماندار به عنوان رییس این هیات وظیفه برگزاری انتخابات در هر شهرستان را برعهده دارند.
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای رای دهندگان به خصوص رای اولی ها را برای روز انتخابات ضروری دانست.
در این نشست کمیته های استعلام، کمیته حقوقی، پشتیبانی و اطلاع رسانی از فعالیت ها و نشست ها خود برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در روز هفتم اسفند ماه امسال گزارش هایی ارائه کردند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.