شبکه زیست محیطی مرکزی خواستاربازنگری در طرح توسعه نیروگاه شازند شد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، سیاوش آقاخانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با وجود مشکلات عدیده زیست محیطی نیروگاه حرارتی شازند در چند سال گذشته به خصوص در زمان سوزاندن مازوت، هم اکنون طرح توسعه با سوختهای نامناسب نیاز به بازنگری دارد.
وی با بیان اینکه نیروگاه شازند حتی در موارد گازسوزی نیز حجم زیادی آلاینده غیرقابل رویت مثل منواکسیدکربن وارد محیط می کند و تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می شود،گفت: از یک سال قبل با ارائه مجوز به صنایع بزرگی مانند فولادسازی که جزو صنایع شدیدا آب بر ومصرف کننده برق است، بحث تامین برق این گونه واحدهای صنعتی مورد توجه جدی قرار گرفته و پروژه توسعه این نیروگاه دوباره کلید خورد.
وی با تاکید بر اینکه در فصول سرد سال امکان تامین گاز مرحله فعلی نیروگاه حرارتی شازند نیز وجود ندارد، اظهارکرد: معضلات زیست محیطی که در فصل زمستان گریبانگیر شهر اراک خواهد شد با توسعه فاز جدید دو برابر می شود.
مدیر عامل خانه سازمان های غیردولتی استان مرکزی ادامه داد: از دیگر نکات نگران کننده ؛ جانمایی غلط نیروگاه فعلی شازند است که در شرایط آلاینده جان ۶۰۰ هزار شهروند اراکی و مردم اطراف را تهدید می کند.
آقاخانی افزود: سازمان های مردم نهاد و شبکه محیط زیستی استان مرکزی از استاندار استان مرکزی درخواست دارند دستورات جدی نسبت به بازنگری فاز توسعه نیروگاه حرارتی شازند را صادر نماید و با توجه به برداشته شدن تحریم ها در آینده نزدیک و حضور سرمایه گذاران خارجی و اعلام آمادگی آنها برای سرمایه گذاری در بحث انرژی های نو، رویکرد تامین برق استان مرکزی به سمت انرژی های تجدیدپذیر تغییر یابد.
مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند اواخر مرداد در جمع خبرنگاران اعلام کرد بیش از ۹۹ درصد از سوخت مورد نیاز این نیروگاه در راستای اهداف زیست محیطی در سال جاری به گاز تغییر یافته که این مهم در تمامی سال های فعالیت این واحد بی سابقه است.
نیروگاه حرارتی شازند در سال ۷۹ در کیلومتر ۲۵ جاده شازند – اراک و در شرق پالایشگاه با ظرفیت تولید ۱۳۰۰ مگاوات، ساخته شده است.
خبرنگار ایرنا با مسوول روابط عمومی نیروگاه شازند در خصوص طرح توسعه نیز تماس گرفت و در صورت دریافت جواب، نظر این نیروگاه نیز منعکس خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.